Satellite
Show on map
  • Day 10

    Genieten op Col de Balme

    July 27, 2022 in Switzerland ⋅ ⛅ 17 °C

    Na de lunch bij de rivier begin ik aan de beklimming naar Chalet des Grands. Dat gaat goed. Er zit nog een bijzonder stuk in met rotsplaten die een trap vormen naar boven. Bij de chalet loop ik meteen verder naar Refuge du Col de Balme. Op papier lijkt dat een redelijk vlak stuk, maar dat blijkt nog een behoorlijk zwaar pad te zijn. Het gaat continue op en neer en ik vind het erg vermoeiend. Uiteindelijk ben ik om 15:45 uur bij de hut. Ik drink er een biertje en mag 5 minuten douchen in een heerlijke douche. De hut ligt prachtig op een open col maar daardoor waait het er wel hard.

    Om 19:00 uur gaan we eten. Ik zit aan tafel met wat jongere Fransen en een oudere Fransman. Maar we praten ook regelmatig in het Engels en het is best gezellig. We eten heerlijke wortelsoep en daarna spaghetti met veel groente. Als toetje yoghurt met bessensaus. Het is allemaal erg lekker. We kletsen nog even en dan ga ik nog even naar buiten voor een prachtige zonsondergang. Iets over negenen gaat iedereen naar bed.
    Read more