Malibest Resort, Langkawi

January 19, 2016 in Malaysia ⋅ ⛅ 35 °C

12 januar.
    Færgen til Langkawi varede lidt over 3 timer og var meget gyngende, hvorfor en stor del af passagererne blev ramt af søsyge. Hotellet var let at finde (idet vi snød med en taxa). Langkawi kan bedst beskrives som paradis på jorden. Alting er utroligt billigt og vores yndlingsdrik er gået fra 10 ringgid pr dåse til 2 ringgid pr. dåse, hvilket i den grad er en kærkommen udvikling.
    Første dag brugte vi på stranden og aftenen gik med at fejre den vellykkede rejsedag med en Langkawi ice tea som mindede bemærkelsesværdigt meget om en ice tea fra en særlig ø i New York.
    Anden dagen gik med solbadning på stranden. Om aftenen var vi sammen med nogle jyder vi havde mødt et par dage før og vi udforskede sammen mulighederne på en toldfri ø. Som sidenote kan det siges at jyderne på forunderlig vis havde overlevet 7 dage i Malaysia uden at kende til adaptere.
    Tredje dagen blev påvirket af den forgange dags strabadser og vi var af den grund ikke ude og udforske øen. Vi fik dog ordnet de huslige pligter (tøjvask), så lidt produktive var vi da. Bagefter var vi et smut i fitness på Westin Resort, der er et 5-stjernet hotel. Da de troede at vi var gæster og vi selvfølgelig spillede med fik vi en gratis tur i fitness og det der hører med på et luksushotel (håndklæder, kolde håndklæder, vand, juice, sauna, spa, pool, squashbane, indendørs beachvolley, tennisbane, bordtennis). Skal dog siges at vi kun udnyttede muligheden for fitness og gratis vand.
    Dagen efter var tog vi på island hopping, der er en en attraktion, hvor man "hopper" fra ø til ø og bader undervejs. Efterfølgende blev vi alle klippet (og nogle barberet) inden turen igen gik mod Westin Resort. Om aftenen gik turen mod en bar hvor vi mødte et par ekstra stærke hvide russere, der var med til at gøre vores aften lidt mere sløret og morgen en smule værre.
    Dagen efter tog vi på tur for at få en flot udsigt over Langkawi. Vi tog op med SkyCab og gik derefter på SkyBridge, hvilket var en stor oplevelse. Om aftenen tog vi tidligt i seng, da den stod på skydiving dagen efter.
    Skydiving delen står som i formentlig har opdaget i et andet opslag. Aftenen brugte vi på årets vigtigste begivenhed - Liverpool vs Manchester United. Manchester United vandt selvfølgelig, hvilket skulle fejres.
    Dagen efter var vi lidt ramt af gårsdagens fejring og brugte derfor dagen på et luksushotel med lækker pool og dertil hørende poolbar. I poolbaren drak vi en masse vand så vi ikke dehydrerede. Vi mødtes med to venner (Anton og Laura) der boede på hotellet.
    Morgenen efter rejste vi til Koh Phangang i Thailand. For at være på den sikre side ift. visum i Thailand var vi "desværre" nødt til at flyve til Koh Samui for derefter at tage færgen til Koh Phangang. Vi er netop ankommet til Koh Phangang, hvor vi de kommende 5-6 dage skal udforske øen og strandene.