Same Same, Koh Phangan

January 19, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Koh Phangan er kendt for at være en lille ø med mange backpackers og en utrolig fascination af fuldmåner (man kan få et indtryk af det ved at google "full moon party Koh Phangang"). Vi boede på Same Same, der ligger i Haad Rin, hvor vi ankom sent om eftermiddagen. Første aften gik med at hilse på de danskere, der ejer stedet, ved at drikke danskeres yndlingsdrik sammen med dem.
    Dagen efter fik vi morgenmad på Same Same som (pga. de danske ejere) sælger rugbrød. Efter det var vi et smut på politistationen, da Emil desværre fik taget sin mobil aftenen før. Der kostede lidt penge at få lave en politisag, men sådan er det jo. Efter det var vi i et muay thai center, hvor vi fik turens hidtil værste træning. Vi bebrejdede varmen, selvom der måske også var nogle andre faktorer i spil. Aftenen gik med turnering i en særlig form for ping pong, der er blevet meget populær blandt unge. Vi lagde ud med at slå vores ærkerivaler (to århusianere), men måtte desværre se os slået i vores tredje kamp. Den stod derfor på gravøl inden vi tog mod stranden for at bade og høre musik.
    Tredje dagen gik med tanning session på stranden inden vi igen besøgte muay thai centeret. Aftenen stod på pub quiz som vi desværre heller ikke vandt pga. nogle musik-spørgsmål (hvem vælger Lilly Allen, Tokyo Hotel, John Mayer og Green Day til en pub quiz!?). Bagefter tog vi endnu en gang på stranden for at bade og høre musik.
    Dagen efter tog vi et smut på stranden inden vi fik en dejligt afslappende massage. Til middag var vi på Same Same som huser utallige danskere. Vi havde efterhånden fået mange venner på Same Same, hvor særligt Jonas (30 år, Randers) Danni (29 år, København) og Christian (29 år, København) var kendte i baren. Om aftenen/natten var der bodypaint konkurrence inden vi igen var nede og besøge stranden et smut, hvor vi legede i sandet med nogle spande man kunne købe dernede.
    Dagen efter (23. januar) fik vi endnu en lækker massage inden vi spiste skandinavisk buffet på vores hotel. Aftenen stod på full moon party som er en særlig begivenhed hvor man hylder månen med ild og mange andre spændende ting. Det er meget populært at tage til og der kommer 30.000-40.000 og besøger øen den dag.
    Morgenen efter haltede vi ned på stranden, hvor der stadig var personer i ekstase over fuldmånen fra aftenen før. Aftenen stod på alt godt fra baren, men de fleste andre var lidt trætte efter den netop overståede nat så vi fandt nogle nye venner (ligeledes fra DK). Om aftenen begyndte det desværre at regne, hvorfor der ikke var helt så mange mennesker på stranden. Regnen lagde dog en dæmper på temperaturen, hvilket bestemt ikke var negativt idet vi boede på et meget lille værelse uden air-con.
    Dagen efter blæste det mere end normalt og det regnede også lidt op af dagen. Det medførte til gengæld at bølgerne på stranden var 50% større og meget sjovere at kaste sig rundt i. Så endnu en gang kan vi sige: Dagen efter tog vi på stranden. Aftenen brugte vi på at spise noget god mad med en dansk fyr vi havde mødt hernede.
    Dagen efter fik vi noget morgenmad og en massage inden vi tog færgen til Koh Samui, hvor den danske gut, Rasmus, tog med os. Færgen gyngede meget og vi var ikke sikre på at den ville sejle før et par timer før (dagen før var alle ture blevet aflyst). Heldigvis varede turen dog kun 1 time så det var til at overleve. Vi er nu kommet til Samui Backpacker Hotel, der ligger ved Bangrak Beach på Koh Samui. Her er vi kun to nætter hvorefter turen går til Bangkok.