Nawin Guesthouse, Phnom Penh

February 14, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 30 °C

Første dag var vi et smut på national museet, der dog var en anelse skuffende, da det primært drejede sig om skulpturer og om templerne i Angkor. Om aftenen fejrede vi valentines dag.
    Dagen efter var vi et smut i Aeon Mall, hvor vi slappede af og kom os over aftenen før. Derefter var vi nede ved floden, hvor vi også endte med at spise mad med udsigt over vandet.
    På tredje dagen var vi i Central Market inden vi tog i The Empire (biograf) for at se The Killing Fields, så vi var helt klar til selv at tage derud. Filmen var både barsk, men også utrolig god og gav et godt billede af de rædsler cambodianerne var igennem.
    Da vi stod op dagen efter fik vi noget morgenmad og hoppede derefter i tuk-tuk'en mod Killing Fields ved Choueng Ek. Killing Fields var en kæmpe oplevelse som man efterlader med samme følelse som når man har set en koncentrationslejr. Efter Killing Fields besøgte vi S21 (Tuol Sleng) fængslet, der om muligt var endnu mere nedtrykkende at se. Om aftenen fandt vi igen et sted ud til floden, hvor vi fik noget god mad inden vi gik i seng.
    Dagen efter slappede vi af i Phnom Penh og oplevede byen til fods. Om aftenen var vi oppe på en sky bar ud til floden, hvor vi nød godt af stedets glade timer inden vi besøgte en gammel kending ved navn Mad Monkey.
    På den sjette dag så vi Royal Palace og Silver Pagoda. Begge bygninger var utroligt flotte, men der hænger desværre en konstant forbandelse over begge bygninger, der betyder at man ikke må komme ind uden at tildækkede skuldre og lange bukser på - det tager lidt af fornøjelsen.
    Dagen efter tog vi bussen til Ho Chi Minh City i Vietnam.