Спутник
Показать на карте
  • День 55

Beauty Guesthouse, Ho Chi Minh City

20 февраля 2016 г., Вьетнам ⋅ 🌙 29 °C

Den første dag ankom vi først sent om eftermiddagen. Vi brugte aftenen på at opleve backpackerkvarteret som var det kvarter vi boede i. Kvarteret er fyldt med barer og der er liv i gaderne indtil sent.
    Dagen efter var vi på tur i byen, hvor vi så domkirken, operaen og byens shopping muligheder. Om aftenen slappede vi igen af i backpackerkvarteret inden vi gik i seng.
    Dagen efter var vi på War Remnants museet, hvor vi fik et indblik i Vietnam krigen set med vietnamesiske øjne. På museet var der utroligt mange ubehagelige billeder af krigens konsekvenser, hvor særligt billederne af agent oranges ofre blev siddende i os. Derefter besøgte vi Uafhængighedspaladset, der ikke fangede os i samme grad, men stadig var godt at få set.
    På fjerde dagen besøgte vi Cu Chi tunnellerne som blev bygget i forbindelse med krigen mod franskmændene og senere udbygget under Vietnam krigen. Tunnellerne var små og klaustrofobiske, men et fantastisk værktøj imod franskmændene såvel som amerikanerne. I tunnellerne var der sågar køkkener og operationsrum og tunnellerne dækkede i alt omkring 250 km. Efter at have set tunnellerne gik vi en tur rundt i byen og var inde i Hovedpostkontoret. Om aftenen tog vi på sky bar med udsigt udover Ho Chi Minh Citys skyline.
    Dagen efter var vi oppe tidligt for at komme på bussen til Da Lat.