Indonesia
Muara Balian

Here you’ll find travel reports about Muara Balian. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Balian

July 27, 2015 in Indonesia

Auf nach Westbali! In Balian hatten wir richtig Glück und bekamen die Deluxe Villa statt unseres gebuchten Standarzimmer, da sie überbucht waren. Familybonus;)
    Ansonsten hingen dort ein paar australische Surf Opis ab, die hauptsächlich Rugby geschaut und Bier getrunken haben. Es gab zwar nicht wahnsinnig viel zu tun, aber die Bucht ist traumhaft schön und wild. Kühe die direkt am Strand weiden, tosende Wellen und Natur pur.Read more

Surfing!

September 11, 2016 in Indonesia

Juist surfen, daar kwamen we voor. Het dorpje afgezocht naar enkele fatsoenlijke surfplanken en uiteindelijk vonden we twee planken bij een winkeltje, en twee bij het winkeltje er tegenover. We hadden een mooie bonte collectie; een longboard, een longboard softtop en twee kleinere hardtops. Daar zou het wel mee moeten kunnen volgens merel, die onze eigen surf lerares was. Op het strand bij het riviertje dat in de zee uitmondde kregen we de eerste les. Het opspringen in surf houding, daarna konden we het inclusief peddelen oefenen in het riviertje. Het was leuk en we hadden de smaak snel te pakken. En volgende ochtend koersten we naar het strand voor het echte werk, maar sodeju wat waren die golven hoog! Gelukkig verplaatste we ons naar rechts waar we in de kleine golven konden oefenen. De grote golven braken een eind van de kust en rolden door als een flinke bak schuim. We werden om de haverklap overspoelt door zo'n golf maar toch lukte het om af en toe een golfje mee te surfen. Liggend, knielend en uiteindelijk staan. Heel leuk om te doen maar ook erg vermoeiend. Na drie dagen surfen waren we nog steeds beginners maar hadden we allemaal onze eigen triomfen behaald! Gezelligheid, lekker eten, heerlijk relaxen tussen het surfen door, daar kunnen we wel aan wennen!Read more

Muara Balian