Indonesia
Tukad Anakan

Here you’ll find travel reports about Tukad Anakan. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Ubud

July 31 in Indonesia

Wir besuchten mit unserem Fahrer Nyoman die Kaffeeplantagen, welche nur so gespickt waren von riesigen Schaukeln. Weiter ging es mit den Reisterrassen und einem feinen Mittagessen, ganz im balinesischen Stil auf einem Bananenblatt. Nachmittags besichtigten wir noch den Holy Water Temple und gegen den Abend hatten wir das Vergnügen im Ubud Monkey Forest die Affen zu sehen und zu füttern.

Lovina - Seminyak

August 3 in Indonesia

Die schöne Zeit in Lovina ist leider vorbei und wir reisten weiter nach Seminyak. In Seminyak bleiben wir dann sechs Tage und gehen dort auch surfen. Seminyak ist deutlich touristischer aber mit unserem Haus hatten wir einen weiteren Volltreffer gelandet. 14 Meter Poollänge, vier Schlafzimmer mit eigenen offenen Bädern und eine gemütliche Lounge.
    Leider plagt mich eine kleine Lebensmittelvergiftung.Read more

relax dagje.

July 24, 2016 in Indonesia

Vanmorgen lekker uitgeslapen en om 9 uur kwam Madi met de boodschappen. Ze heeft gelijk eitjes gebakken en meloen gesneden. Dus heerlijk ontbeten voor ons huis. Om 10 uur kwamen de 2 masseuses we zijn allemaal heerlijk gemasseerd. Alice en ik een uur en extra scrub de jongens ieder een half uurtje. De dames hadden ook nog tassen vol kleding en sarongs bij zich en we hebben wat spullen gekocht. Daarna op de scooter naar lovina om een hapje te eten. Daarna nog rondje gereden en weer naar de spice beach club. Heerlijk gelegen gezwommen en gesnorkeld met een drankje on the side. Ook de zonsondergang was vandaag super mooi. Toen even douchen en een hapje doen bij warong apple. Deze tent via Tripadvisor gevonden. Echt een aanrader. Nu weer alles plat en morgen een dag weg met onze privé chauffeur.Read more

reisdag naar lovina.

July 23, 2016 in Indonesia

Vandaag moesten we helaas afscheid nemen van ons fantastische huis in Ubud. Om 10 uur stond onze chauffeur René klaar om ons daarheen te brengen. Eerst natuurlijk nog een lekker ontbijtje en foto's met yala. Wij op pad. Eerste stop midden tussen de rijstvelden even een bakkie gedaan. Daarna door na een tempel in een meer. De omgeving is erg mooi en bergachtig. De tempel is vrij toeristisch maar wel mooi er was ook nog een dans en muziek optreden. Daarna door naar een warong waar we heerlijk hebben gegeten. Toen door naar lovina huisje is ruim maar redelijk basic. Wel een mooie tuin met zwembad. We hebben zelfs 2 man personeel vandaag gaat ze de was doen en boodschappen voor het ontbijt. Gelijk maar even 2 scooters geregeld dit keer wel met kinder helm. Na uitpakken en plonzen en douchen zijn we met de scooter naar spice beach club gegaan echt een top tent. Mooi naar de zonsondergang gekeken en daarna heerlijk vis gegeten. Er was live muziek dus Stijn en Emma gingen weer los op de dansvloer. Nu alles naar bed. En morgen komt er een masseuse langs voor ons.Read more

op pad met René deel 1

July 25, 2016 in Indonesia

Vanmorgen om 9 uur stond onze chauffeur René klaar om ons een heerlijk dagje te bezorgen. Eerste stop basisschool waar ook zijn kleinkinderen op zitten. Toen door de bergen op weg naar de secret garden. We hebben een mini trektocht geboekt. 20 minuten lopen heen en ook weer 20 minuten terug. Het pad bestond uit veel trappen en hobbel de bobbels. Maar na 10 minuten kwamen we bij de eerste waterval aan erg mooi zo midden in het bos. Nog 10 verder kwamen we bij de actieve watervallen aan. Je kon hier springen van 2, 5 en 15 meter. En ook glijden van een natuurlijke waterglijbaan. Één van 4 meter en één van 12 meter. Na het aandoen van de veiligheids vesten gingen we los op de 4 meter glijbaan. Stijn is nog van 2 en 5 meter gesprongen maar ik vond het best zo. Alleen al om daar te zwemmen met bijna niemand midden in de natuur is al een belevenis. Na het omkleden en terug lopen hadden we honger dus eerst even eten met een prachtig uitzicht.Read more

op pad met René deel 2

July 25, 2016 in Indonesia

Na een heerlijke lunch weer verder op pad. De volgende stop een weverij waar sarongs gemaakt worden. Wat een werk is dat. Daarna door naar een budistische tempel met een mini borebordur. Erg mooi. Toen een klein stukje rijden en we waren bij de holy hot spring. Water van 38 graden wat in een zwembad loopt en nog wat stralen her en der. Ik denk dat we onze zwemkleding kunnen weg gooien want alles is geel geworden van de zwavel. Toen door naar een mega souvenir winkel. Dit is echt niet normaal. Ze hebben alles wat een toerist maar wil hebben en dat tegen vaste lage prijzen. Aan het einde van de dag zijn we nog op bezoek gegaan bij onze chauffeur René. Erg leuk om te zien hoe ze wonen. De jongens vonden vooral de puppies van 2 weken oud erg cute. Toen snel naar huis. Scooter starten eten, heerlijk weer en snel naar huis. Want morgen worden we om 6 uur opgehaald voor onze dolfijnen trip en daarna snorkelen.Read more

Emma niet lekker en vroeg op

July 26, 2016 in Indonesia

Vanmorgen om 4:40 was Emma niet lekker en moest overgeven. Gelukkig knapte ze na een douche op en kon mee naar de dolfijnen die ze zo graag wilde zien. Om 6 uur stond de kapitein klaar met zijn scooter en wij op de scooter er achteraan. Het begon al licht te worden. Wij de boot op. Alleen al de boottocht met de opkomende zon was al mooi. Na 10 minuten varen sloten we aan bij de andere bootjes en gingen op zoek naar de dolfijnen. We hebben ze heel goed kunnen zien. Wel grappig dat al die bootjes achter de dolfijnen aan varen. Met Emma ging het niet zo goed en ze moest nog 2 keer overgeven. Dus terug naar het vaste land. Alice en Emma gingen naar huis en Stijn en ik zijn nog gaan snorkelen. Echt super mooi. Een heel mooi koraalrif met enorm veel verschillende vissen. Na 1,5 snorkelen zijn wij ook naar huis toe gegaan. En nu is het tijd voor chillen zwemmen en zonnen.Read more

Tukad Anakan