Iran
Takht-e Ostād

Here you’ll find travel reports about Takht-e Ostād. Discover travel destinations in Iran of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Yazd, Iran

January 24, 2017 in Iran

Na een bijzonder korte nacht ben ik met de bus naar Yazd gereisd, een reis van ongeveer vijf uur. Tijdens de busreis had ik een hostel gereserveerd. Maar toen ik aankwam vertelde een taxichauffeur mij over een nieuw hostel in het midden van de stad. Omdat hij de eigenaar kende zei ik dat ik voor 7 usd per nacht er wel zou willen slapen. Na wat heen en weer gebel heb ik een plekje in een top hostel in her midden van het oude centrum voor een spotprijs.
    In de avond heb ik wat door de straatjes gedwaald en schapenlever en schapenhart (een lokale delicatesse) gegeten.

Towers of Silence

January 25, 2017 in Iran

Na lekker uitgeslapen te hebben ben ik naar de Towers of Silence gegaan. Dit is een tempelcomplex en pelgrimsoord van het Zoroastrian geloof. Op die plek worden dode mensen neergelegd en opgegeten door gieren zodat de vier elementen niet vervuild worden. Want bij het begraven vervuil je de aarde en bij crematie de lucht. Het idee dat je wordt opgegeten door de gieren is wat luguber, maar tegelijkertijd geeft het ook iets weer van de vroegere cultuur van de tijd voor de Islamitische overheersing in Iran.
    Later in de middag ben ik door het historische centrum van Yazd gewandeld wat ook op de UNESCO werelderfgoedlijst staat. Een heerlijke stad om lekker in rond te kunnen dwalen. Er zijn veel kleine steegjes, donkere tunneltjes en vooral mooie gebouwen. Ik heb er van genoten.
    In de avond heb ik een interview gegeven aan twee middelbare school studenten. Ze wilden graag een toerist interviewen en ik vond het leuk om ze te kunnen helpen. 's Avonds ben ik vroeg naar bed gegaan want de wekker staat om 4.45.

Takht-e Ostād, Takht-e Ostad, تخت استاد