Italy
Bevazzana

• Day 2

Marina Azzurra Resort- Lakóház a folyón

August 7, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 32 °C

Először is, lehet csak nekem új, de fontos információ kávébarátoknak: hiába ébredsz fél 6-kor, és vársz 7-ig hogy elmenj egy kávéért Pesten vasárnap a kutya se nyit ki 9 előtt szóval a reggeli kávénak lőttek...volna, ha Katának nincs még otthon 1 tartalék kapszulája 😀

Na szóval: Szendvicsek 4 főre, rágcsi, üccsi, öcsi bekészítve, 2 tablet,telefonok feltöltve, indulásra készen a csapat fél 9-re. Hajrá 640 km, irány Olaszország.
      Szerencsére vasárnap nem csak a kávézók nem akarnak korán kelni, az emberek se, főleg hogy a Balaton felé ugyse megy senki csak vissza, szóval Ljubljana-ig tűrhető a forgalom, és utána is csak erős, de nem vészes. Így aztán 3 megállóval, (plusz egy útmenti gyorspisivel) kerek 7 óra múlva már a recepciónál várjuk az instrukciókat. Közben a fiúk rohangálnak, hogy "képzeld apa, van olyan hajó is amin laknak..." bejött a csel, nem tudják hogy ők is olyanon fognak lakni.

Pár infó a helyről: ránézésre egy kb 3 hektáros terület, saját sportpályákkal (foci, kosár, tenisz, játszótér), egy méretes medencével, kb 100 méterenként grillező meg kiülő padokkal, egy mozgó étteremhajóval, és vagy 150 lakóhajóval. Van ami parton, van ami a kikötőben, és mint a miénk is, van ami az élő folyón.

A lakóhajók 2 szintesek. A bejárati szinten (vagy szó szerint a vízszinten 😃) kis nappali, 2 háló gardrobe-bal, zuhanyzó/wc, és kis közlekedőtér. Az emeleten pedig egy konyha/étkező, és egy méretes napozóterasz. A felszereltség kifogástalan, konyha full berendezett, mindenhol klíma, minden szép, és azt a hangot csalja ki a gyerekből (is) hogy úúúúazttttaaaaaamiiiieeeeezzzzzzz???? Szóval tetszik.
      Gyorsan lepakoltunk, ettünk egy kis jófajta gyorslevest tésztával hogy ne csak szendvics legyen a gyerekekben és irány az itteni medence ami szintén teljesen korrekt.
      Aztán mikor már lilult meg kékült a gyerekek szája a hidegvízben jött az apáék csele, hogy nézzük meg a bárt a hajó tetején, mert hát 5-től 7ig Happy Hour van, és a félárú koktélt apa nem adja csak úgy oda egy medencéért.
      Reggelit kértünk a szálláshoz, viszont vacsorához mint kiderült érdemes lett volna előre szólni ha akarunk itt a hajón enni mert fullon vannak.
      Nem baj van még egy kis hozott hidegkaja, megfelelő tálalással még eladható a srácoknak.
      Gyors únópizsamaparty, és már fekszünk is aludni, mert hosszú volt a nap.... gondoltam én mert ezek még 3/4 11kor is azon pörögnek, hogy egy hajón alszunk. De szerencsére csak mozog egy kicsit a hajó, szóval elringatta a családot.

Holnap biciklit bérelünk ( 16EUR egy hétre ami viccel mert 3 hete kiskörén, 5 óráért fizettem majdnem ennyit) és letekerünk a strandra.

Eddig ami hátrány: folyóparton itt is van szúnyog.... de legalább olaszul szívja a vérem. Mio baccio

• Day 4

Vihar utáni csend nap & vizibiztosítás

August 9, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

Tegnap éjszaka egy kellemes szélvihar és eső következtében az amúgy sem hosszú éjszaka a késői fekvés miatt még tovább rövidült. Hajnalban mi felnőttek legalábbis felébredtünk a hajó erős mozgása és a zajok miatt ( persze a fiúk észre sem vették). Zsuzsi persze vissza tudott aludni, így nekem nem maradt más mint megmérni körbe a Resort területét. Persze futva😀.
      7-kor egy kávé, aztán irány a sétány körbe. 1 kör 2
      ,5 km, szóval a 6 km hamar összejött és épp akkor jött ki Artúr kapitány a hajó teraszára kormányozni a kikötött házat (ja igen, mert a teraszon kormány is van) amikor hazaértem. Persze reggelizni megint fél 10 után mentünk, de most több féle kaja maradt szóval jól belakmároztunk majd megkérdeztük a recepción hogy elkészült e újra a bringám. Olaszok, szóval természetesen nem.... Na mindegy, akkor legalább maradunk a belső strandon a medencénél és pihenünk egy fél napot.

A vízben hamar lilultak a szájak és kocogtak a fogak de az akarat erősebb volt, szóval végül olyan gumimatraclovaglási verseny lett belőle hogy csak na.

Arra mindenképp tökéletes volt, hogy Artúr még inkább vízbiztosra ugrálta magát, (innen a vizibiztosítás napi jelző) és a hideg víz miatt mi is tudtunk olvasgatni a parton kicsit.

Ebéd a lakóhajónkon a Lidlben vásárolt sonkás tortelliniből (persze 3kor) , aztán csendes pihenő a szobában, kicsit pótolva az esti elmaradásokat alvásból.

Mivel tegnap este Lignano Sabbiadoro közelebbi belvárosát néztük meg, este úgy döntöttünk megnézzük a másik oldalt is, ott a nagy kikötő meg van valami templom is. Mivel nyaralunk, kb akkor indultunk neki amikor otthon már általában hazafele tartunk, szóval a naplemente épp a kikötő végén ért minket.
      Mondanom se kell, a templom nem a román kori alapokra épült neogótikus bélletes (ha anyukám olvassa akkor természetesen bérletes, mert szerintem annak van értelme) kapus történelmi helyszín hanem egy kb 15 éves betoncsoda, de legalább volt egy nála sokkal öregebb lovacskás vurstli a tövében, amire fel is pattantunk amikor megláttuk hogy csak 2 EUR/gyerek. A debreceni vidámparkban is többet elkérnek egy 2 percea körért, szóval hajrá.
      Amúgy a sétáló utca hangulata sokkal jobb volt mint a tegnapi, a kikötőben sok szép jacht, szóval élvezték. A fiúk el is döntötték hogy veszünk egy 8 személyes ultramodern hajót, ahonnan majd a cicákat meg kutyákat a tenger fölé tartjuk ha pisilniük kell (by Arti).

Remélem hamarosan valamelyik fog annyit keresni hogy meg is veszi nekünk ajándékba... 😀

Visszafelé vacsi a forgatagban ( Ristorante O Sole Mio) ahol végre nem a kiégett pincérek voltak a személyzetben hanem igazi olaszos vendégszeretet és gyors kiszolgálás volt végig.
      Itthon még egy gyors pizsiparty Herry Potteres Doble-val, aztán 11kor már irány az ágy 😀

A szél megint erősödik, de Zsu vett magának füldugót, én meg ugyis akarok futni reggel egy nagyobbat 😀