Malaga

A short but fine adventure by Ivan Read more
  • 17kilometers

American BBQ

March 6, 2017 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

På vores sidste aften i Malaga faldt valget på den hyggelige Restaurant American BBQ nede i midtbyen og det skulle vise sig at være det perfekte valg.

Personalet var super venlige og meget professionelle og maden... MUMS. Skulle vi give dem stjerner, ville de få fem ud af fem, både for maden, vinen og ikke mindst for betjeningen.

Glimt i øjet, effektive og meget diskrete på én og samme tid. Jeg mindes ikke at have smagt en bedre steak end den jeg fik serveret her.

Dejlig mad, og tilpas store portioner. Hertil to gode glas rødvin og 2-3 luksus øl a ½ liter. Prisen var DKR 260,- og så fik vi lige en lille skarp med i prisen. Den var egentlig ikke skarp og kan nærmest betegnes som en Gin / Lime eller noget i den stil.

Skulle vi ske at komme tilbage til Malaga på et tidspunkt, vil vi med sikkerhed besøge American BBQ igen.

Malaga Airport

March 7, 2017 in Spain ⋅ ⛅ 22 °C

Malaga Lufthavn er stor, endda ret stor. Men samtidig kan vi fastslå at den er yderst brugervenlig og meget overskuelig. Den gamle terminal 2 er under renovation, men uanset om man skal afrejse fra denne, eller fra den nye terminal 3, vil det blive i denne (terminal 3) man vil opholde sig indtil man skal boarde sit fly.

Er du ryger, skal du være opmærksom på at der ikke er mulighed for rygning indendørs. Men udenfor er der til gengæld mange gode (afmærkede) muligheder.

Flyvetiden til Billund er 3,5 timer - Vi fløj med Ryan Air fra Lørdag til Tirsdag. Prisen var 1000,- for to voksne t/r.

VORES KONKLUSION:
    Forventer du mange attraktioner og seværdigheder skal du ikke vælge en forlænget weekend i Malaga. Bevares, der er som nævnt mange smukke og spændende steder, men du kan nemt nå det hele på et par dage.

Er du derimod til sol og varme, samt god mad og kolde drinks, så vil Malaga være et rent slaraffenland. For os var det lækkert, at man på få timer kan flyve væk fra den kolde Danske vinter og lande i sol og varme, selv om kalenderen først lige var hoppet ind i Marts måned.

Vi kunne godt finde på at gentage turen på et tidspunkt, også selv om vi normalt ligger meget vægt på mange attraktioner. Dette fordi vi hurtigt fandt ud af, at Malaga by har så mange andre skønne muligheder et tilbyde.