Etappe 6 Rupt naar Rheinfelden(dtls)

July 19, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Deze dag was een uiterst inspannde mag ik wel stellen.De warmte die ik verwacht had na Thann was moordend en zwaar voor ons.Enfin eerst de fraair fietsroute na Rupt door t dal naar de Col de Bussang .Een kleine uitdaging met ah einde een steil stuk omhoog.Maar we zagen de sourche de Moselle daar en erg mooi om te zien hoe een klein stroompje begint.Lekker koud water en foto s gemaakt.Toen de pracbtige afdaling vd Bussang .scheuren naar beneden rn door naar Thann vd koffie. Toen werd t heet. je fietst dan door een laag vlakte op naar Muhlhouse..Wel fraaie route maar veel drinken onderweg.We besloten bij de Mac te lunchen
    Lekker koel daarbinnen en een menuutje genomen wat best wel eens lekker is.Daarna weer verder langs een kanaal.Hoewel niet geasfalteerd reed t prima en trok ik er flink aan.Mijn benen doet t nog steeds naar behoren.Jos V heeft wel wat knie klachten maar is een doorzetter no nonsence..Na een tijdje kwamen we in Basel aan..bij 3 landerbrucke en daar schommelde Ferdie in zijn hangmat langs de Rijn.Even weer bijtanken want we drinken liters p dag.Fijn die auto erbij hoor en Ferdir houdt t goed in de gaten of we niks te kort komen.We waren moe..gesloopt door de warmte maar moesten nog 21 km naar t hotel en moesten nog aardig omrijden want de fietsroute was gesloten.Enfin om 17.00 uur waren we in t hotel..pfff..Mooie kamers maar bij mijn kamer gaf de douche kokend water..dus elders gedouched..De wasbak was ook niet ok..maar goed..kwam de techneut en gefikst.Toen lekker gegeten bij de chinees ernaast.Zo n formule dat je mag nemen wat je wilt..heerlijk hoor allemaal bakken met kip vis vlees..en op een lopende band kwamen kleine hapjea voorbij. We kwamen weer een beetje bij. Het slapen was weer warm maar ging voor mij beter dan de vorige nacht.
    Morgen ga we verder en hebben nog 320km te gaan voor 4 dagen dus dat moet te doen zijn.