Japan

Top 10 Travel Destinations Okayama
Show all

Dag 18 - Een saaie dag, wel met bier

May 1, 2017 in Japan ⋅ 🌙 16 °C

Reizeeuuuh, dat is wat we voornamelijk gedaan hebben vandaag. We moesten namelijk vanaf Izumo naar Hiroshima, wat op de kaart aan de kust aan de andere kant ligt en een beetje naar het westen. Easy life zou je denken. Niet dus.

Er gaat blijkbaar geen trein die direct naar het zuiden gaat wat best logisch is, want Japan is een land met vele bergen. Daar moet je dus omheen. We moesten vervolgens dus met een trein terug naar Okayama (wat ten westen van Himeji/Kyoto ligt), om vervolgens een shinkansen te pakken naar Hiroshima. De eerste deel van de reis zou een dikke drie uur duren en de tweede een kleine drie kwartier. Wij braaf in Izumo een kaartje voor de eerste trein reserven wat prima lukte. Bij het reserveren voor de tweede trein liep de communicatie een beetje spaak waardoor we zoiets van hadden "prima, doen we daar wel".

De treinrit was vrij saai. Het was bewolkt weer dus het uitzicht uit de trein was ook niet echt bijzonder. De conducteur vroeg ons wel enthousiast waar we vandaag kwamen om ons vervolgens een kaartje te geven waar allemaal dingen in het Japans op stonden. Go figure. Volgens Arjen waren het de haltes die de trein af ging. Een lief gebaar I guess. Oh, weet je wat ook koel is. Elke keer als een conducteur een treinstel verlaat, draait hij/zij zich om om nog een buiging te maken. Respectvol!

Wij aangekomen in Okiyama, willen we reserveren voor de shinkansen. Jah, kannie eh? Blijlbaar waren alle reserveerplekken al op. Gelukkig heeft de trein ook nog non-reserved seats dus zijn we daaraar voor gegaan. Met geluk hebben we een plaatsje kunnen bemachtigen. Dit was een korte rit en op Hiroshima ging ook bijna iedereen er uit. Het moest zo zijn! Wij moesten alleen nog een vervolg trein pakken die twee haltes verder ging. Helaasch moesten we hier wel staan, maar goed dat overleef je ook wel die twee haltes. Wij uitstappen waar Arjen het ingenieuze idee kreeg om alvast tickets voor de Shinkansen terug te boeken (voor over vier dagen) naar Tokyo zodat we zeker weten zitplaatsen hebben. Het is maar goed dat we dat gedaan hebben, want sommige tijden zaten nu al vol! +1 voor Arjen! Dit komt waarschijnlijk door Golden Week waar ik later nog wel een meer over zal uitwijden.

Wij aankomen bij ons appartementje op de zesde etage (geen bijzonder uitzicht overigens) staat er maar één, iets groter dan medium sized bed. Dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar gelukkig hadden we nog een futon in de kast gevonden. Dus we hebben de kamer even verbouwd en een extra bed geroggeld. Vervolgens gelijk een wasje gedraaid, want de vieze was zak/tas begon alweer vol te raken. Een minuut later begonnen onze buikjes te rommelen dus gingen we (zoals zo vaak op deze reis) op zoek naar voedsel! We zitten vrij dichtbij het station waar we een leuk tentje vonden met allemaal super lekkere kleine hapjes.

We wilde wat fris erbij bestellen, maar dat hadden ze niet dus toen werd het maar bier, want ja je moet toch wat eh? Alleen maakte ik een rare beweging waardoor dit gouden goedje overal belanden behalve waar het hoorde; in mijn mond. Typische Melvin actie weer. De serveerster kwam gelukkig aangesnelt met allerlei doekjes en even later met een nieuw biertje! Super service, ze zal wel gedacht hebben. En nee, het was het eerste biertje. Mijn kruis was in ieder geval al nat.

Het was alleen mijn laatse schone shirt + broek, maar gelukkig stond de wasmachine al aan! Het was een droger/washer combi. Alleen ja dat ding is natuurlijk helemaal Japans. Dus hebben we gewoon in het appartement gechilled totdat het weer droog was. Dat duurde vrij lang want tegen de tijd dat ik weer kleding aan had, was het alweer donker en gingen we opzoek naar voedsel!

Wat nog vrij lastig was. Veel was dicht en de rest zat allemaal vol. Uiteindelijk gaan zitten bij een soort Amerikaanse bar die een Mexicaanse uitstraling had. Daar was het op één tafel na ook leeg. Al een voorbode? We didn't care en zijn er alsnog gaan zitten. Hier hebben we een biertje en burger genuttigd en dat was niet denderend. Niet slecht ofzo, maar gewoon het minste wat we nu hebben gegeten in Japan. Die eer moet ook aan iemand toekomen. Daarna zijn we nog opzoek gegaan naar een barretje. Helaas gefaald dus zijn we maar terug gegaan naar het appartementje en hebben daar nog even ontspannen. Told you dat het een saaie dag zou worden.

TL;DR - Niks gebeurt behalve veel gereist en ik heb bier over mezelf heen gegooid.

Eigenlijk geen noemenswaardige foto's genomen vandaag dus hier is een foto van een Japanse duif die op het station naast me stond.

友達 Tomodachi - Okayama (ville 4)

April 10, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 21 °C

La suite à Okayama, célèbre pour la légende de Momotaro, son château et son jardin qui fait partie des 3 plus beaux jardins du Japon avec Kanazawa et Mito.

Okayama, Okajama, OKJ, おかやま, 오카야마 시, Окаяма