Satellite
Show on map
  • Day 188

    Patagonia Chilena

    March 9, 2019 in Chile ⋅ 🌬 14 °C

    Na een busreis van twaalf uur over besneeuwde bergen, langs uitgestrekte graslanden en onverharde wegen ben ik de grens met Chili en Punto Gada Kanaal overgestoken. Uitgestrekte vlaktes, bergen en wildlife. Hier word ik blij van.

    Vanuit Punta Arenas vertrok een volgende bus naar Puerto Natales.

    Puerto Natales is de hub voor het meest populaire natuurgebied in Patagonia: National Park Torres del Paine. Al in het hostel in Punta Arenas werd er door reizigers onderling over bijna niets anders gesproken: hiken in Patagonia en specifiek het lopen van 'de W' of 'O' track. Sommige hadden alles al een half jaar van te voren gepland, anderen hopen bij aankomst nog iets te regelen omdat alles momenteel volgeboekt is.

    In de afgelopen uren heb ik benodigde gear en voedsel 'in huis' gehaald en mijn backpack klaargemaakt. Omdat ik niet alles uit Nederland kon meenemen (heb zelfs mijn zwembroek nog in mijn backpack) heb ik het e.e.a. voor de komende dagen gehuurd.

    Het weer kan snel omslaan, waait altijd hard en de afgelopen dagen heeft het gesneeuwd. Dat vraagt in zowel bepakking als eten voorbereiding en organisatie.

    In mijn trekking backpack gaat:
    - Camping gear oa: slaapzak - 10°, slaapmatje, stove, kookset en Alpine tent voor overnachtingen en bereiding van maaltijden;
    - Voedsel: voor 5 dagen ontbijt, lunch en avondeten qua gewicht zo licht en voedzaam mogelijk;
    - Kleding om in te hiken en te slapen;
    - Losse spullen zoals hiking handschoenen, trekking poles, touw, powerbank, handdoek, waterfles, map, handdoek, opladers, toiletspullen, kaarten, camera en telefoon etc.

    Hopelijk goed om de komende dagen 90 kilometer met backpack te hiken en nachten mee door te komen. Een meerdaagse trekking met tent is iets waar ik al tijden, misschien wel voor deze reis naar uitkeek.

    Het gaat beginnen. Morgenochtend vertrek ik om 7.00 per bus en daarna een catamaran naar de ingang van het park. Na mijn verjaardag ben ik weer terug in Puerto Natales. Niet alleen een jaar ouder maar hopelijk ook een ervaring rijker!

    Vamos!
    Read more