Chang Mai - Bangkok

March 1, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

Sawadee kah!

Zaterdag zijn wij naar Chiang Mai gereden met een touringcar. Daar aangekomen zijn wij naar de avond markt geweest. Daar lekker gegeten en rond geslenterd. Op sommige plaatsten was het erg druk.

Zondag is de dag erg goed begonnen! Als start van de dag, zijn wij naar de het olifanten opvang centrum geweest. Daar worden oude olifanten opgevangen. Sommige zijn jarenlang voor de toeristen industrie gebruikt. Wat ik zag worden zie hier goed verzorgt.

Wij mochten de olifanten lekkere bananen geven. Sommige kon je ook aanraken, andere waren te angstig. Daarna hebben wij uitleg gehad over de gewoontes van de olifanten, erg interessant. Inmiddels was het lunchtijd voor de olifanten, het eten mochten wij klaar maken. Dat eten was erg snel op. Na het eten mochten de olifanten, naar de rivier om te zwemmen. Dat vonden ze erg leuk, vooral ook omdat wij ze mochten schoonmaken / soppen. Erg gaaf om te doen! Aan het eind begon een olifant, iedereen nat te spuiten met zijn slurf. Blij om te zien dat je hier niet op olifanten mag rijden.

De tijd gaat snel het is inmiddels alweer maandag. Vandaag ben ik met Janine en Daisy (twee reisgenoten) naar de zipline geweest. Het was in de jungle, je zweefde letterlijk tussen de bomen. Erg gaaf, het ging om erg hard. Er was veel afwisseling in de route, het ene moment was je aan het abseilen, het andere moment aan het klimmen. Als afsluiter moest ik abseilen van 40m hoogte. Dat was wel even eng, om zo midden in de jungle zo hoog te hangen. Maar het was een hele mooie ervaring om te doen!

Dinsdag ochtend werd ik vroeg opgehaald. Wij gingen naar het Inthanon National Park. Daar heb je Doi inthanon (de hoogste berg van Thailand). Na het uitstappen op de top, merkte je gelijk hoe hoog het daar was. Een beetje ligt gevoel kreeg ik in mijn hoofd. Daar hebben wij een stukje gewandeld, door de jungle. De volgende stop was wat lager, daar waren twee tempels. Een erg mooi uitzicht! Jammer genoeg was het zo hoog wel wat mistig. Daardoor kon je niet zo ver kijken. Daarna gingen wij weer wat lager, wij stopten bij twee watervallen. En wat kleinere en een grote, leuk om te zien. Het was een leuke actieve dag.

De laatste dag dat ik in Chiang Mai ben. 'S ochtends lekker rustig aan kunnen doen. De groep ging naar een tempel op een berg. Zelf ben ik lekker in Chiang Mai gebleven. Daar heb ik verschillende tempels bezocht. Heerlijk om een dagje even alleen te zijn.

'S avonds pakten wij de trein naar Bangkok. Na een uur of twee, werden alle bankjes omgetoverd naar bedden. Heel raar om in een trein te liggen. Ook niet goed kunnen slapen. 'S ochtends vroeg kwamen wij aan in Bangkok. Daar moesten wij drie uur wachten, voordat wij onze kamer van het hotel in konden. Daarna rustig aan gedaan. 'S avonds zijn wij nog naar een rooftop bar geweest. Daar had je een mooi uitzicht over Bangkok.