Vakantie Thailand

February - March 2019
Op 16 februari vertrek ik voor drie weken naar Thailand.
De reis begint in Bangkok, daar verblijf ik de eerste dagen. Vanaf daar reis ik naar het noorden en dan weer terug naar het zuiden.
Om uiteindelijk te eindigen op het eiland Koh Samui.

Bangkok

February 19, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

Vandaag was dan eindelijk de grote dag! De vakantie is begonnen! De eerste vlucht van Amsterdam naar Abu Dhabi ging in 6 uur. Vanuit Abu Dhabi vlogen wij in 5,5 uur naar Bangkok. Daar aangekomen werden wij naar het hotel gebracht. 'S avonds lekker gegeten voor 40 Baht (zo'n €1,20).

De tweede dag hadden wij 's ochtends een fietstocht door Bangkok. Was erg leuk om te doen! Fietsen door hele smalle straatjes. Naast het water/open riool, hopend dat je er niet in valt. De drukke stad van een heel andere kant gezien. Het was erg warm, dat is wel wennen.

Vandaag is het alweer dinsdag. Wij zijn als eerst naar de drijvende markt geweest in Damnoen Saduak. Wij hebben als eerst een klein stukje gevaren, voordat wij bij de drijvende markt aankwamen. Erg leuk om te doen, dwars door de groene gebieden. Op de markt aangekomen was het erg druk. Maar leuk om te zien.
    Ook nog de Bridge over the river Kwai gelopen.

Na de markt zijn wij richting Kanchanaburi gereden. Daar verblijven wij een nacht in de jungel. Na al de hitte is het heerlijk om een zwembad bij je hotel te hebben!

Kanchanaburi - Sukhothai

February 22, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Op woensdag zijn wij naar de Erawan waterval geweest. Het was een waterval van zo'n 2km hoog. Er waren zeven verschillende plateaus. Elk gedeelte had een verschillend uitzicht. Een zware tocht maar erg leuk. Er waren onderweg ook apen te zien. Aan het eind lekker onder de waterval gezwommen.

Donderdag was een lange reisdag. Wij zijn naar Sukhothai gereden, onderweg bij een basisschool gestopt. Daar zongen de kinderen het volkslied voor ons. Daarna moeten wij ons eigen volkslied zingen. Aan het eind van de dag kwamen wij aan in het hotel.

Vrijdag zijn wij naar de ruïnes van Sukhothai geweest. Daar waren allemaal tempels van vroeger te zien. Op de fietst hebben wij een tocht van ongeveer 3 uur gemaakt. Er waren erg veel Buddha's en oude tempels te zien. Heel mooi om te zien! In de avond hebben wij in Sukhothai en tochtje gehad in een soort Tuktuk. Daarna lekker gegeten. Morgen is er weer een lange reisdag, wij rijden dan naar Chiang Mai.

Chang Mai - Bangkok

March 1, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

Sawadee kah!

Zaterdag zijn wij naar Chiang Mai gereden met een touringcar. Daar aangekomen zijn wij naar de avond markt geweest. Daar lekker gegeten en rond geslenterd. Op sommige plaatsten was het erg druk.

Zondag is de dag erg goed begonnen! Als start van de dag, zijn wij naar de het olifanten opvang centrum geweest. Daar worden oude olifanten opgevangen. Sommige zijn jarenlang voor de toeristen industrie gebruikt. Wat ik zag worden zie hier goed verzorgt.

Wij mochten de olifanten lekkere bananen geven. Sommige kon je ook aanraken, andere waren te angstig. Daarna hebben wij uitleg gehad over de gewoontes van de olifanten, erg interessant. Inmiddels was het lunchtijd voor de olifanten, het eten mochten wij klaar maken. Dat eten was erg snel op. Na het eten mochten de olifanten, naar de rivier om te zwemmen. Dat vonden ze erg leuk, vooral ook omdat wij ze mochten schoonmaken / soppen. Erg gaaf om te doen! Aan het eind begon een olifant, iedereen nat te spuiten met zijn slurf. Blij om te zien dat je hier niet op olifanten mag rijden.

De tijd gaat snel het is inmiddels alweer maandag. Vandaag ben ik met Janine en Daisy (twee reisgenoten) naar de zipline geweest. Het was in de jungle, je zweefde letterlijk tussen de bomen. Erg gaaf, het ging om erg hard. Er was veel afwisseling in de route, het ene moment was je aan het abseilen, het andere moment aan het klimmen. Als afsluiter moest ik abseilen van 40m hoogte. Dat was wel even eng, om zo midden in de jungle zo hoog te hangen. Maar het was een hele mooie ervaring om te doen!

Dinsdag ochtend werd ik vroeg opgehaald. Wij gingen naar het Inthanon National Park. Daar heb je Doi inthanon (de hoogste berg van Thailand). Na het uitstappen op de top, merkte je gelijk hoe hoog het daar was. Een beetje ligt gevoel kreeg ik in mijn hoofd. Daar hebben wij een stukje gewandeld, door de jungle. De volgende stop was wat lager, daar waren twee tempels. Een erg mooi uitzicht! Jammer genoeg was het zo hoog wel wat mistig. Daardoor kon je niet zo ver kijken. Daarna gingen wij weer wat lager, wij stopten bij twee watervallen. En wat kleinere en een grote, leuk om te zien. Het was een leuke actieve dag.

De laatste dag dat ik in Chiang Mai ben. 'S ochtends lekker rustig aan kunnen doen. De groep ging naar een tempel op een berg. Zelf ben ik lekker in Chiang Mai gebleven. Daar heb ik verschillende tempels bezocht. Heerlijk om een dagje even alleen te zijn.

'S avonds pakten wij de trein naar Bangkok. Na een uur of twee, werden alle bankjes omgetoverd naar bedden. Heel raar om in een trein te liggen. Ook niet goed kunnen slapen. 'S ochtends vroeg kwamen wij aan in Bangkok. Daar moesten wij drie uur wachten, voordat wij onze kamer van het hotel in konden. Daarna rustig aan gedaan. 'S avonds zijn wij nog naar een rooftop bar geweest. Daar had je een mooi uitzicht over Bangkok.

Bangkok - Koh Pha-Ngan

March 5, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 27 °C

De laatste week is alweer aangebroken. Vandaag zijn wij via de ferry, op het eiland Koh Pha-Ngan aangekomen. Het is echt een prachtig ressort waar wij een paar dagen verblijven. Lekker gezwommen in het zwembad. Helaas kan je niet in de zee zwemmen, daar is het te ondiep voor. 'S avonds nog een mooie zonsondergang gezien.

De volgende dag zijn wij wezen snorkelen. Met een longtail boot, zijn wij naar het eerste snorkel punt gevaren. Daar konden wij een uurtje snorkelen. Helaas viel het snorkelen tegen. Het water was erg troebel, waardoor je niet ver kon kijken. Daarnaar vaarden wij nog maar een andere plek. Daar was het water helaas ook troebel. Terug bij het hotel, heb ik met een aantal reisgenoten volleyball gespeeld. Daarna lekker gegeten en als afsluiting van de avond, nog tafeltennis gespeeld.

De afgelopen dagen rustig aan gedaan. Lekker gezwommen in het zwembad. Ook naar het eiland Koh Samui gevaren. Wederom hebben wij een erg mooi resort. Mooi zwembad met uitzicht over de zee.

Koh Samui - Bangkok

March 9, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Woensdag was een mooie dag! 'S ochtends vroeg werd ik opgehaald door de taxi. Samen met twee reisgenoten, werd ik naar de pier gebracht. Vanaf daar gingen wij met een speedboat naar Koh Tao. Toen wij aankwamen werden wij opgewacht en naar de longtail boot gebracht. Voor de hele dag hadden wij een privé voor, erg fijn. Als eerste werden wij naar Shark Bay gebracht om te snorkelen. Daar kwam ik veel grote vissen tegen. Ook zag diverse scholen langs komen. Maar na een tijdje snorkelen, kwam ik dan ook een Blacktip rif haai tegen. (vandaar de naam van de plek) Erg gaaf om te zien! Het was een grote jongen van zo'n +/- 2 meter.

Daarna gingen wij nog maar drie andere snorkel plekken. Elke plek was erg mooi om te zien. Veel verschillende vissen gezien. Het koraal was jammer genoeg, niet al te best op sommige plekken. Maar toch was het allemaal erg mooi om te zien. Aan het eind van de snorkel trip, nog een zeeschildpad gezien! De kans dat je die hier tegen komt is erg klein, daarom is het gaaf, om die hier toch tegen te komen.

Na het snorkelen, zijn wij terug gebracht naar het hotel. Daar hebben wij met de hele groep gegeten, als afsluiting van de vakantie.

Donderdag was een lange reisdag. Na het ontbijt zijn wij met de boot naar het vaste gevaren. Daar werden wij met de bus naar het treinstation gebracht. De treinrit naar Bangkok deed een uur of twaalf.

De laatste dag in Bangkok ben ik naar het park geweest. Daar waren verschillende dieren te zien. Vogels, varanen en schildpadden waren te zien. 'S avonds nog naar de markt geweest. Daar was het erg druk, maar leuk om nog mee te maken.

De reis zit er al weer bijna op. Vanaf Bangkok naar Abu Dhabi gevlogen. Gelukkig ook een beetje kunnen slapen.

Bedankt voor het volgen en tot de volgende keer!