Koh Samui - Bangkok

March 9, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Woensdag was een mooie dag! 'S ochtends vroeg werd ik opgehaald door de taxi. Samen met twee reisgenoten, werd ik naar de pier gebracht. Vanaf daar gingen wij met een speedboat naar Koh Tao. Toen wij aankwamen werden wij opgewacht en naar de longtail boot gebracht. Voor de hele dag hadden wij een privé voor, erg fijn. Als eerste werden wij naar Shark Bay gebracht om te snorkelen. Daar kwam ik veel grote vissen tegen. Ook zag diverse scholen langs komen. Maar na een tijdje snorkelen, kwam ik dan ook een Blacktip rif haai tegen. (vandaar de naam van de plek) Erg gaaf om te zien! Het was een grote jongen van zo'n +/- 2 meter.

Daarna gingen wij nog maar drie andere snorkel plekken. Elke plek was erg mooi om te zien. Veel verschillende vissen gezien. Het koraal was jammer genoeg, niet al te best op sommige plekken. Maar toch was het allemaal erg mooi om te zien. Aan het eind van de snorkel trip, nog een zeeschildpad gezien! De kans dat je die hier tegen komt is erg klein, daarom is het gaaf, om die hier toch tegen te komen.

Na het snorkelen, zijn wij terug gebracht naar het hotel. Daar hebben wij met de hele groep gegeten, als afsluiting van de vakantie.

Donderdag was een lange reisdag. Na het ontbijt zijn wij met de boot naar het vaste gevaren. Daar werden wij met de bus naar het treinstation gebracht. De treinrit naar Bangkok deed een uur of twaalf.

De laatste dag in Bangkok ben ik naar het park geweest. Daar waren verschillende dieren te zien. Vogels, varanen en schildpadden waren te zien. 'S avonds nog naar de markt geweest. Daar was het erg druk, maar leuk om nog mee te maken.

De reis zit er al weer bijna op. Vanaf Bangkok naar Abu Dhabi gevlogen. Gelukkig ook een beetje kunnen slapen.

Bedankt voor het volgen en tot de volgende keer!