Kenya
Endoinyo Oloip

Anders als geplant

January 3 in Kenya ⋅ ☁️ 24 °C

Unser zweiter volle Tag in der Masai Mara lief leider völlig anders als geplant. Am Vorabend fing es gegen 19.30 an zu regnen und hörte nicht mehr auf. Ich sah unseren Game Drive am nächsten Tag bereits gefährdet, da es an einigen Stellen schon grenzwertig war, bevor es so geschüttet hat. Über Nacht hat mein kleiner Mann eine ganz üble Darmgrippe entwickelt - mir ging es Tags davor schon nicht besonders gut - und auch der große Mann wirkte morgens nicht sonderlich gesund 🤷‍♀️ Somit war schnell klar: wir können um 6.00 nicht los. Abgesehen davon hätten wir auch aufgrund des Wetters nicht fahren können bzw. wollen ohne Gefahr zu laufen stecken zu bleiben. Also blieben wir zähneknirschend, leidend und gesundheitlich angeschlagen in der Lodge. (Ärgerlich war außerdem , dass wir den Eintritt in die Mara bereits vorher bezahlt haben und jetzt 300 Dollar futsch sind.😱🤷‍♀️ - Kollateralschaden eben. Wir beiden Großen haben uns mit Gin Tonic kuriert, der kleine Mann wurde ganz reizend vom Hotelpersonal umsorgt.. alle halbe Stunde kam jemand und hat gefragt wie es uns geht. Der Regen hielt bis mittags an 😱 Gegen Nachmittag kam die Sonne wieder raus und einige Jeeps sind los, aber meinen beiden Männern ging es leider nicht gut. So wurde aus der geplanten 10 Stunden Safari eben ein Zelt-Tag. Schade, kann man aber halt nicht ändern. Mir tat Finn soooo leid und ich war in größter Sorge wegen des nächsten Tages. Es war völlig unklar, ob wir fahren können wegen Finn und wegen der Straßen. Dort gibt es ausschließlich Pisten, die schnell mal glatt sind wie Eis oder halt mit tiefen Löchern zur Schlammfalle werden können… 😱 Glücklicherweise kam kein weiterer Regen und am späten Nachmittag war klar: das Fahren wird klappen, nun galt es nur noch gesund zu werden. Das Essen in dieser Lodge war ganz hervorragend, leider konnten wir es aber nicht genießen. Aber: auch die Kartoffeln und der Reis waren köstlich 😃😃Read more

Dag 8: (Road to) Maasai Mara

November 8, 2023 in Kenya ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag zijn we (intussen naar goede gewoonte) vroeg uit de veren voor de verderzetting van onze tocht naar het Nationale Park Maasai Mara. De Maasai Mara is gelegen tegen de grens met buurland Tanzania. Over de grens loopt het Nationale Park verder onder de bekende naam Serengeti. De naam Maasai is afkomstig van de lokale Maasai-stam die hier sterk vertegenwoordigd is, samen met de naam van de rivier (Mara) die doorheen het park loopt.

We zijn er natuurlijk nog niet. Eerst staat er nog een lange autorit voor de boeg vanuit Lake Naivasha. Na het ontbijt en het uitchecken uit onze Sopa Lodge met de vele diertjes, vertrekken we stipt om 7u. Onderweg maken we de gebruikelijke tussenstop in een souvenirshop met toiletten. Intussen zijn we al een aantal Franse wc’s tegen het lijf gelopen: deze gelukkig niet 😅

Omstreeks 11u30 komen we aan bij de gate van Maasai Mara. We zijn eigenlijk gewoon nog onderweg naar onze lodge, het Zebra Plains Mara Camp, maar kunnen intussen alvast van een grote diversiteit aan diertjes genieten. Topi’s, Grant Gazelles, Thompson Gazelles, Zebra’s, Gnoes, Waterbucks, Wrattenzwijnen, Impala’s. Het zijn slechts enkele van de dieren die alomtegenwoordig zijn in de Maasai Mara.

Om 13u komen we aan bij onze lodge, waar we meteen een flinke lunch voorgeschoteld krijgen. Wat betreft het eten, zaten onze verwachtingen voor Kenia er in ieder geval volledig naast. We hebben allemaal na ieder maaltijd het gevoel dat we nog nooit zo veel gegeten hebben.

In de namiddag staat er opnieuw een game drive op het programma, maar ditmaal de eerste in de Maasai Mara. Het weer zit helaas niet mee, met enkele regenbuien. De dieren lijken de regen en verfrissing wel te appreciëren, velen leggen zich open en bloot op de savanne, om te genieten van de frisse buien.

Al snel komen we een leeuwenpaar tegen dat langs de weg ligt te chillen. Na enkele minuten begeven ze zich, zij het door de regen, zij het door de vele wagens, toch richting het struikgewas. Wat verder komen we ook nog een koppel hyena’s in het slijk tegen. Hoewel een hyena niet meteen moeders mooiste is, vinden we de twee kleine babies die ze in hun hol verschuilen toch best schattig!

Verder komen we een mannetjesleeuw tegen die zelfzeker de savanne in het volle zicht van alle dieren aan het oversteken is. Onze gids Thomas heeft het al snel door: “He is not alone.” Door de richting van de leeuw te volgen, botsen we na enkele minuten op een leeuwin die al het zware werk reeds heeft volbracht. Ze heeft een verse (jonge) zebra gevangen. Best erg om te zien, maar dat is de natuur natuurlijk. De mannetjesleeuw eist de dode prooi natuurlijk meteen op. De leeuwin houdt de wacht terwijl het mannetje eet.

Na deze taferelen, loopt onze game drive ten einde. We keren terug richting onze Zebra Lodge, waar we opnieuw kunnen genieten van een lekker avondmaal. Hierna kunnen we gerust in ons bed. We slapen vandaag uit, want vertrekken morgen pas om 8u op safari!

Zebra Plains Camp

January 1 in Kenya ⋅ ⛅ 22 °C

Lodge Life 😍
      Hier gibt es kein Buffet, sondern ein Menü: jeder bekommt Schüsseln mit den unterschiedlichen Speisen in die Mitte der Tisches gestellt. Die beste Art von Menü-Essen, die ich jemals hatte 😍Read more

Unser Zelt

January 1 in Kenya ⋅ ☁️ 25 °C

Ab heute sind wir richtig im Off und schlafen im Zelt. Bin gespannt, was da nachts so kreucht und fleucht 😃

Next Stop: Zebra Plains Mara Camp

January 1 in Kenya ⋅ 🌩️ 25 °C

Nach dem abenteuerlichen Ritt sind wir wohlbehalten im nächsten Paradies angekommen!😍

Endoinyo Oloip