Op weg naar Manuel Antonio...

November 19, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Vandaag staan we eindelijk op met deftig weer maar moeten we helaas Drake Bay verlaten. Onze taxiboot heeft omwille van de stevige stroming moeite om de boot op het strand te houden dus duurt het bijna een uur vooraleer iedereen veilig en wel op de boot geraakt. We varen terug naar Sierpe om van daaruit naar Manuel Antonio te rijden. Onderweg stoppen we nog even aan een supermarkt om lunch te voorzien. Yves en ik fixen stokbrood met manchego, ham, chorizo,... en ne cuba libre uit een blikske! Gaat er altijd in. We stoppen ook nog aan de Nauyaca waterfalls. Prachtige waterval maar te bereiken na een dik uur wandelen met heel wat ups en downs. Kletsnat ben ik vant zweet maar ze waren het waard. De terugweg was op het einde zelfs nog steiler en steviger. Maar gelukkig werd ik nog getrakteerd op een paar toekans voor de finish. Dus dat maakte veel goed. We rijden verder naar Manuel Antonio. Onze stopplaats voor de komende 3 nachten. Het is eigenlijk meer een hostel met kleine kamers maar het zwembad en omgeving maken veel goed. We duiken er dan ook meteen in. Fris maar relaxing. Nog samen uit eten in het dorpje om dan weer een fijne eindelijk zonnige dag af te sluiten.Read more