Puerto Viejo - cacao tour.

November 30, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 25 °C

Zoals verwacht is iedereen na het feestje van gisteren echt brak. Iets teveel shotjes gevloeid denk ik. De wandeling naar het ontbijt in het dorp is dan ook al een hele opgave. Gelukkig hebben we een voormiddag vrij. Na het ontbijt struinen Ellen en ik nog wat gezellige winkeltjes af vooraleer terug te keren naar de kamer. Ellen haar pijp is uit, zij kruipt terug in bed. Wij, de rest gaan hier een beetje verderop uitkateren op het strand. Tegen 14u maken we ons dan klaar om een cacaotour te volgen. Fijne wandeling van 15 min richting finca waarbij we heel wat wildlife spotten. Luiaards, gifkikkertjes, toekans, monkeys, agoeti's,... De cacao is even zelfs bijzaak. 😉 Boven aangekomen krijgen we het proces van chocolade maken te zien en het beste van al, proeven en veel! 😋 Ellen heeft wat gemist want die is int hotelleke gebleven. Tegen de avond weer even opfrissen om met zen allen te gaan dineren. We gaan het missen zo met zen allen samen te eten. Want het begint nu echt wel te korten. Morgen terug naar San José en overmorgen dan de vlieger op. 😪 Sommigen spelen nog een spelletje maar ik kruip er nu eens wijselijk op tijd in se. Pijp is uit! Slaapwel.Read more