Van Athene naar Kreta...

Baaaaack!

October 6, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 10 °C

Zow we zijn terug in Schiphol. Ik slaap nog in het Ibis hotel om morgen uitgerust naar huis te rijden... Vandaag niet veel bijzonders gedaan. Nog wat gegeten en een wandeling door de stad als afsluiter. Het was een fijne reis met fijne mensen. Jammer van mykonos maar de rest maakte het ruimschoots goed. Bedankt voor de volgers, ik schat 3 😀. En tot een volgende reis maar weer!Read more

Samaria - afsluit.

October 5, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 21 °C

Het is nu 3 uur snachts dus het pikt, net zoals deze morgend... 23 uur wakker! Om zes uur vertrokken met de bus richting samaria kloof. Om iets voor acht begonnen aan de wandeling. Ik heb er uiteindelijk 4u15min over gedaan wat toch vrij snel is. Halverwege heb ik nog gewacht op Jeroen en Lynn maar na 3 kwartier heb ik het opgegeven en ben ik doorgewandeld. Uiteindelijk het strand bereikt en een duik genomen in de wilde zee. Dan nog wat gerust op het strand en nadien de boot genomen voor 45 min. Dan nog een uur en half met de bus richting hotel. Het was onze laatste avond dus ik had voorgesteld om met de ganse groep te gaan drinken en eten maar dat is niet geheel gelukt. Toch nog samen een lekkere cocktail gedronken en dan met Grev, Kimry, Johan en Nina paar danscafés afgeschuimd. Echt leuk! Maar zoals ik zei na 23 uur is men pijp echt uit! Morgen nog wat het stadje verkennen en savonds de vlieger op! Naar men poezen!!!Read more

Kreta, Chania

October 3, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Zozo een hele tocht om hier te geraken. We waren om half 1 vannacht in het hotel. Ik slaap de komende dagen terug met Ad. Toch een fijne man, doet me wat denken aan grootpapa. Hoop dat ik op die leeftijd het ook allemaal nog kan verwezenlijken! Deze morgend met de groep besloten om de hop on, hop off bus te nemen doorheen de stad. Vreemd genoeg blijven de Nederlanders zitten en rijden gewoon een toertje... Ik stap af op een hoog punt waar je een mooi zicht krijgt over de stad. Er zat zoals vaak weer een triestig kittentje. Ik kan ze helaas niet allemaal opvangen. Daarna stap ik af bij een oorlogskerkhof van de 2de wereldoorlog. Altijd mooi en indrukwekkend maar ook vooral triest. Make love, not war! Wou ik nog een stop doen, slaan ze die halte gewoon over. Dan maar gewandeld tot aan het strand en het haventje waar ik lekker geluncht (al 15u) heb. Linguini met zalm! 😋 Slechts 10€ en een havana cola 6€. Blijft leuk! Tegen valavond zet ik me nog even op men terras met een blaadje en leg me even op bed. In slaap gedommelt en nu te moe/lui om nog buiten te gaan. Mss beter zo want morgen vroeg om 6 uur!!! Al vertrekken Lynn, Jeroen en ik richting de samaria kloof. 17 km afzien, ik ben benieuwd. Slaap lekker.Read more

Op weg naar Kreta...

October 2, 2018, Aegean Sea ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag de laatste dag in Santorini. Nu ik dit schrijf zit ik op de boot richting Kreta. Maar het zal laat zijn bij aankomst en dan nog 2,5 uur rijden naar Chania. Vandaag ben ik er weer alleen op uitgetrokken. Wandeling gemaakt van Fira langs de klif naar Imerovigli en terug. Prachtige dag en man wat een view. Ook zotte hotels met zwembadjes en jacuzzis met panorama zicht. Ik ben ook nog een rots opgeklommen, letterlijk want de laatste meters was geen pad meer en moest ik echt klauteren naar de top. Maar man wat een amazing view over heel Santorini! Het was het waard! Tegen vier uur richting hotel en nu dus de ferry op. Tot morgen maar weer.Read more

Santorini you so beautiful

October 1, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 21 °C

Vannacht zwaar onweer maar gelukkig tegen 8 uur gestopt. De rest van de dag was stralend! Deze morgend rustig ontbeten en gewacht tot ze men scooter brachten. Een deel vd groep ging met de gids en bus op pad, een ander deel met de quad. Bleek dat ik hier niet mag rijden met een scooter... Heb dan ook maar een quad genomen en de groep vervoegd richting het zuiden, naar opgravingen gaan kijken. Best indrukwekkend! Daarna ben ik met Jeroen en Lynn nog verder doorgereden naar de vuurtoren met prachtig zicht over santorini. Even geluncht en elks zen eigen weg op gegaan.Ik was op zoek naar een strandje om te relaxen en belandde uiteindelijk op Paradiso beach in het noorden. Op zich geen bijzonder strand en veel wind. Toch half uurtje gelegen en dan strandbarretje opgezocht. Tot plots Jeroen en Lynn er ook aankwamen. Dan maar samen doorgereden naar Oia voor de zonsondergang. Hiervoor komen mensen van over heel de wereld naar toe. Vooral veel Chinezen. Een uur op voorhand geraken alle padjes en daken druk bezet, abnormaal! Wat moet dat niet geven in het hoogseizoen? Het moet gezegd het was adembenemend! De setting van de witte huisjes de blauwe daken de kliffen ,eilanden, jachten en de vuurbal die in de zee zakt, fantastisch! Daarna nog super lekker gegeten (eindelijk soep en een zalmpje) met wederom een prachtig zicht en de weg met de quad richting hotel verder gezet. Het was weer een prachtige dag. Morgenavond varen we door naar Kreta! Slaapwel!Read more

Santorini here I come!

September 30, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 20 °C

Deze morgend opgestaan met regen! Niet echt het vakantiegevoel dat je wil... 's morgens nog even naar het oude centrum gelopen en het archeologisch museum bezocht alvorens de ferry op te gaan richting Santorini. Mijn droombestemming vd reis. Na 2 uurtjes varen komen de huisjes op de kliffen van Santorini piepen en gelukkig ook het zonnetje af en toe. Ons hotel heeft een zwembad en daar heb ik dan maar bij aankomst meteen gebruik van gemaakt! Fris maar deed wel deugd. Rond 5 uur wandelen we met de groep richting centrum van Fira. (1km) Gezellig maar uiteraard heel toeristisch. Ook niet moeilijk want het zicht wat je hier krijgt als de zon onder gaat bij het eten en sippen van je cocktail is adembenemend! Vandaag slaap ik nog eens alleen, toch net iets relaxter. Voor morgen heb ik al een scooter gehuurd om tien uur en trek ik op men eentje het eiland rond... Tot morgen iedereen!Read more

Naxos het eiland rond.

September 29, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Een deel van onze groep was deze morgend plotsklaps vertrokken op een excursie met een bus en een Duitse groep terwijl we gisteren hadden beslist om dit niet te doen... beetje vreemd ma bon. Johan, Jeroen, Lynn, Grev, Kimry en ikzelf besloten dan maar om zelf een auto te huren en het eiland te gaan verkennen. We hebben een potterij bezocht, een distillerij van likeur, een olijfolie tasting,... Best een gevulde dag toch! Deze avond hoopten we op een mooie zonsondergang maar helaas staken de wolken daar een stokje voor. Dan maar weer eentje gaan drinken en weer heel lekker gegeten. We zitten bomvol dus kruipen er maar eens op tijd in. Morgen bij leven en welzijn richting Santorini!Read more

Naxos

September 29, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 20 °C

Jaja geloof het of niet we zijn kunnen vertrekken deze middag richting Naxos. Helaas hebben we dus Mykonos moeten skippen maar ja. Rond half vier dus aangekomen. Naxos geeft meteen een heel leuk gezellig vakantiegevoel. We slapen in een hotelletje gerund door een Oma. Leuk optrekje! Ik slaap nu met Johan. Toffe kerel van +- 49. We gaan met de groep in de namiddag even eten. Vrijdag, visdag dus ik neem een verse gegrilde dorade. Super lekker! Daarna even naar hotel, douchen en me klaarmaken om met Johan, Ad, Lynn en Jeroen het stadje te verkennen en ene / meerdere te gaan drinken. Leuke kleine fijne gezellige winkelstraatjes, restaurantjes en barretjes. Beland in de rum bar, hoe kan het ook anders... Rummetje gedronken van 30 jaar... perfecte afsluiter voor vandaag! Morgen het eiland verkennen...Read more

No luck, still stuck!

September 27, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 20 °C

Tjah what can I say?! De boten varen dus nog steeds niet... Normaal morgen weer wel... fingers crossed! Deze morgen met de groep dan maar uit verveling een industriemuseum bezocht. Alles beter dan niets... Voor de rest eten, drinken en wandelen. Veel meer valt hier niet meer te doen. Het begint bij iedereen wel wat door te wegen. En blijkbaar moet het ergste nog komen dus de kans is groot dat we nog meer slecht nieuws gaan krijgen maar ja we bekijken het wel dag per dag...Read more

Stuck in Syros

September 27, 2018 in Greece ⋅ 🌬 17 °C

Tjah... storm op zee! De ferrys varen dus niet voor de komende 2 dagen... 😪 Echt wel balen want dit betekend dat we zowiezo Mykonos moeten overslagen... en rechtstreeks naar Naxos zullen varen indien het weer het toe laat. Vandaag dan maar weer een autootje gehuurd en naar het noorden gereden. Niet veel bijzonders gezien maar bon de tijd gedood en vooral goed uitgewaaid... voor de surfers kwam de wind wel als geroepen... In de namiddag ff een dutje gedaan en daarna nog maar een wandelingetje gemaakt door de stad... savonds de groep vervoegd in een barretje... de Nederlanders waren al zat na 1 cocktail! Niet normaal... Het was happy hour dus wel heel gezellig! 😉 Met Johan nog even wat doorgezakt met een metaxa. Nu op de kop twaalf uur, bedtijd! Wat zullen we morgen doen om de tijd te doden? 🤔Read more