Griekse Cycladen 2018

• 0videos
  • 5.0kkilometers
  • 4.5kkilometers
  • Day 2

Athene

September 23, 2018 in Greece ⋅ 🌙 24 °C

Zo zo, dag 1 zit er alweer op. Gisteren iets later aangekomen dan voorzien door vertraging. Bij aankomst was het niet meteen duidelijk wie en waar onze begeleidster was dus even moeten zoeken maar uiteindelijk zijn we met zen 9 goed terecht gekomen. Voor zij die het niet weten, ik reis met Djoser. Een groepsreis doch met niets anders dan vrijheid. Zoals ik het het liefste heb. Ik ben wel blij dat er nog een leuvens koppel bij is want de rest zijn allen Nederlanders. 😉 De groep varieert wel van 24 tem 81 jaar oud! 😳 Gisteravond dus ingecheckt in onze kamer, basic maar meer heb ik niet van doen. Vandaag slaap ik alleen maar dit zal niet altijd het geval zijn... soms moet je nu eenmaal een kamer delen met een reisgenoot. We zijn gisteravond ook nog om de hoek iets gaan eten en meteen de griekse specialiteit genomen, moussaka! Super lekker maar zwaar op de maag zo laat. Zus en zo geslapen en vanmorgend na het ontbijt met de ganse groep en Nina de begeleidster erop uit getrokken voor een oriëntatiewandeling door Athene. Een grootstad is in het begin altijd even zoeken maar ik trek al snel men plan. We hebben uiteraard de acropolis bezocht. #imposant Daarna souvlakis (satés) gaan eten en na de middag ben ik er dan alleen op uit getrokken... hard rock caféke, crème glaceke, automuseum en vooral wandelen wandelen wandelen tot blijnens toe! Net in de lonely planet nog een rum bar gevonden. Echt iets voor mij! Helaas kan ik ze niet allemaal proeven want morgen vroeg dag! Op weg naar huis nog een pastabox met meatballs op de kop getikt en nu naar bed. Om half zes vertrekken we richting ferry op weg naar SYROS! Slaapwel Athene.Read more

• Day 3

Syros

September 24, 2018 in Greece ⋅ ☀️ 27 °C

Ochtendstond... ge weet wel. Om vijf uur opgestaan. De ferry genomen richting Syros. De boot vertrok om half acht en rond kwart voor twaalf waren we hier op ons 1ste eiland. We logeren in een boutique hotel, klein en gezellig niet ver van de haven. Daar de kamers nog niet klaar waren zijn we met de groep ergens gezellig gaan lunchen. De Griekse keuken stelt tot nu toe nooit teleur! Daarna nog even een kleine stadsorientatiewandeling gemaakt. Iedereen was stikkapot van het vroege opstaan en de hitte! In de 30 graden. Dus besloten om net een siësta in te lassen. Ik slaap komende 2 nachten met Aad, een man van 81 jawel! Toffe man die helaas al 20 jaar alleen reist daar zijn vrouw vliegangst heeft... Zo meteen gaan we weer wat drinken en eten met zij die willen. (Het leven kan toch goed zijn) Syros is op zich de hoofdstad van de cycladen. Doch is het niet groot en niet veel bijzonders te bespeuren. Morgen neemt Nina ons wel mee naar de oude stad, benieuwd! Fijne avond iedereen!Read more

• Day 4

Syros dag 2

September 25, 2018 in Greece ⋅ 🌬 19 °C

Deze morgen goed en gezellig ontbeten op de binnenkoer van ons hotel. Daarna met de ganse groep naar Ano Syros geweest bovenop de berg. Mooie kerk en gezellig dorpje met prachtig uitzicht over de stad. Een wandeling gemaakt tot aan het haventje beneden en daar gegeten. Jeroen, Lynn, Johan en ikzelf besloten om een autootje te huren en het eiland eens rond te rijden op verkenning. Paar leuke strandjes tegengekomen maar overal heel rustig wegens einde seizoen. Behalve in het zuiden, daar was een soort van folklore orkestje bezig. We zijn dan verder doorgereden naar Kini in het westen om de zonsondergang te zien bij het drinken van een cocktailtje. Helaas de laatste 5 min kwam er een wolkje voor dus net niet zien zakken in de zee. Terug gereden naar het hotel. Iedereen weer uit eten maar ikzelf rustig doucheke gepakt en blogje geschreven en naar bed. Morgen richting Mykonos. Helaas is er sinds deze avond veel wind komen opzetten en wordt het weer de komende dagen wat minder... we'll see...Read more

• Day 6

Stuck in Syros

September 27, 2018 in Greece ⋅ 🌬 17 °C

Tjah... storm op zee! De ferrys varen dus niet voor de komende 2 dagen... 😪 Echt wel balen want dit betekend dat we zowiezo Mykonos moeten overslagen... en rechtstreeks naar Naxos zullen varen indien het weer het toe laat. Vandaag dan maar weer een autootje gehuurd en naar het noorden gereden. Niet veel bijzonders gezien maar bon de tijd gedood en vooral goed uitgewaaid... voor de surfers kwam de wind wel als geroepen... In de namiddag ff een dutje gedaan en daarna nog maar een wandelingetje gemaakt door de stad... savonds de groep vervoegd in een barretje... de Nederlanders waren al zat na 1 cocktail! Niet normaal... Het was happy hour dus wel heel gezellig! 😉 Met Johan nog even wat doorgezakt met een metaxa. Nu op de kop twaalf uur, bedtijd! Wat zullen we morgen doen om de tijd te doden? 🤔Read more

• Day 6

No luck, still stuck!

September 27, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 20 °C

Tjah what can I say?! De boten varen dus nog steeds niet... Normaal morgen weer wel... fingers crossed! Deze morgen met de groep dan maar uit verveling een industriemuseum bezocht. Alles beter dan niets... Voor de rest eten, drinken en wandelen. Veel meer valt hier niet meer te doen. Het begint bij iedereen wel wat door te wegen. En blijkbaar moet het ergste nog komen dus de kans is groot dat we nog meer slecht nieuws gaan krijgen maar ja we bekijken het wel dag per dag...Read more

• Day 8

Naxos

September 29, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 20 °C

Jaja geloof het of niet we zijn kunnen vertrekken deze middag richting Naxos. Helaas hebben we dus Mykonos moeten skippen maar ja. Rond half vier dus aangekomen. Naxos geeft meteen een heel leuk gezellig vakantiegevoel. We slapen in een hotelletje gerund door een Oma. Leuk optrekje! Ik slaap nu met Johan. Toffe kerel van +- 49. We gaan met de groep in de namiddag even eten. Vrijdag, visdag dus ik neem een verse gegrilde dorade. Super lekker! Daarna even naar hotel, douchen en me klaarmaken om met Johan, Ad, Lynn en Jeroen het stadje te verkennen en ene / meerdere te gaan drinken. Leuke kleine fijne gezellige winkelstraatjes, restaurantjes en barretjes. Beland in de rum bar, hoe kan het ook anders... Rummetje gedronken van 30 jaar... perfecte afsluiter voor vandaag! Morgen het eiland verkennen...Read more

• Day 8

Naxos het eiland rond.

September 29, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Een deel van onze groep was deze morgend plotsklaps vertrokken op een excursie met een bus en een Duitse groep terwijl we gisteren hadden beslist om dit niet te doen... beetje vreemd ma bon. Johan, Jeroen, Lynn, Grev, Kimry en ikzelf besloten dan maar om zelf een auto te huren en het eiland te gaan verkennen. We hebben een potterij bezocht, een distillerij van likeur, een olijfolie tasting,... Best een gevulde dag toch! Deze avond hoopten we op een mooie zonsondergang maar helaas staken de wolken daar een stokje voor. Dan maar weer eentje gaan drinken en weer heel lekker gegeten. We zitten bomvol dus kruipen er maar eens op tijd in. Morgen bij leven en welzijn richting Santorini!Read more

• Day 9

Santorini here I come!

September 30, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 20 °C

Deze morgend opgestaan met regen! Niet echt het vakantiegevoel dat je wil... 's morgens nog even naar het oude centrum gelopen en het archeologisch museum bezocht alvorens de ferry op te gaan richting Santorini. Mijn droombestemming vd reis. Na 2 uurtjes varen komen de huisjes op de kliffen van Santorini piepen en gelukkig ook het zonnetje af en toe. Ons hotel heeft een zwembad en daar heb ik dan maar bij aankomst meteen gebruik van gemaakt! Fris maar deed wel deugd. Rond 5 uur wandelen we met de groep richting centrum van Fira. (1km) Gezellig maar uiteraard heel toeristisch. Ook niet moeilijk want het zicht wat je hier krijgt als de zon onder gaat bij het eten en sippen van je cocktail is adembenemend! Vandaag slaap ik nog eens alleen, toch net iets relaxter. Voor morgen heb ik al een scooter gehuurd om tien uur en trek ik op men eentje het eiland rond... Tot morgen iedereen!Read more

• Day 10

Santorini you so beautiful

October 1, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 21 °C

Vannacht zwaar onweer maar gelukkig tegen 8 uur gestopt. De rest van de dag was stralend! Deze morgend rustig ontbeten en gewacht tot ze men scooter brachten. Een deel vd groep ging met de gids en bus op pad, een ander deel met de quad. Bleek dat ik hier niet mag rijden met een scooter... Heb dan ook maar een quad genomen en de groep vervoegd richting het zuiden, naar opgravingen gaan kijken. Best indrukwekkend! Daarna ben ik met Jeroen en Lynn nog verder doorgereden naar de vuurtoren met prachtig zicht over santorini. Even geluncht en elks zen eigen weg op gegaan.Ik was op zoek naar een strandje om te relaxen en belandde uiteindelijk op Paradiso beach in het noorden. Op zich geen bijzonder strand en veel wind. Toch half uurtje gelegen en dan strandbarretje opgezocht. Tot plots Jeroen en Lynn er ook aankwamen. Dan maar samen doorgereden naar Oia voor de zonsondergang. Hiervoor komen mensen van over heel de wereld naar toe. Vooral veel Chinezen. Een uur op voorhand geraken alle padjes en daken druk bezet, abnormaal! Wat moet dat niet geven in het hoogseizoen? Het moet gezegd het was adembenemend! De setting van de witte huisjes de blauwe daken de kliffen ,eilanden, jachten en de vuurbal die in de zee zakt, fantastisch! Daarna nog super lekker gegeten (eindelijk soep en een zalmpje) met wederom een prachtig zicht en de weg met de quad richting hotel verder gezet. Het was weer een prachtige dag. Morgenavond varen we door naar Kreta! Slaapwel!Read more