Satellite
Show on map
  • Day 3

    Pondělí, přednášky

    July 25, 2016 in Georgia ⋅ 🌬 27 °C

    EGGerský den začíná v půl 10, kdy je první přednáška. Dopoledne jsou bloky přednášek dva, odpoledne tři a vždycky probíhají aspoň dvě přednášky zaráz. Člověk si může vybrat, na jakou půjde, nebo nemusí chodit nikam - nikdo to nehlídá. Mile mě potěšilo, že ve skutečnosti chodí hromada lidí. Je vidět, že jsou tu fakt lidi, co je lingvistika zajímá a chtějí se naučit co nejvíc.

    Já jsem první den šla na templáty, syntactic agreement a na intro to syntax. Všechno bylo hrozně zajímavé a přednášející jsou výborní. Kupodivu jsem většině věcí rozuměla, každý z problémů byl vysvětlován od základu a vyučující se často ptali, jestli všemu rozumíme, povzbuzovali otázky a tak. Nejvíc mě fascinuje styl jedné italské vyučující, Roberty. Dává do svého projevu tak neskutečné množství energie, že skoro ani nejde nedávat pozor. Taky je velice srozumitelná a má skvělá přirovnání, která člověku fakt pomůžou si představit i abstraktnější procesy. O něco méně zajímavé pro mě bylo intro to syntax s Heddem, protože snad všechny věci z toho, co prezentoval, už jsem věděla, ale aspoň jedna věc pro mě byla nová - už vím, jak se používají bary! Teda, ty lingvistické 😆.

    První hodinu po obědě jsem nestihla (i když mě stejně tak moc nezajímala), protože jsem se s Mankou a Dejvem vydala na oběd a ta cesta trvala dýl, než jsme čekali. Přidala se k nám taky jedna Izraelka, jejíž jméno jsem si ani za nic nemohla zapamatovat (doplněno později: Einat). Dozvěděla jsem se, že je u nich tradiční pořádat bar/bat mitzvah na Masadě!! Tentokrát jsem měla lilek obalený v nějaké česnekovo-oříškové krustě a bylo to výborné. Vůbec to bylo hrozně příjemné posezení, k jídlu jsme měli pivo, pak kafíčko. Na podobný způsob života bych si dokázala zvyknout 😊.
    Read more