Satellite
Show on map
  • Day 3

    Pondělí, večer, muzeum

    July 25, 2016 in Georgia ⋅ 🌙 22 °C

    Na večer byla naplánovaná krátká procházka do muzea věnovanému Lagodekhi Protected Areas, které představuje faunu a flóru zdejší chráněné oblasti. Ten park je mimochodem nejstarší chráněné území v Gruzii. Moc si toho nepamatuju (a mnohým názvům jsem v angličtině ani nerozuměla), ale mají tu vlky, medvědy, divočáky, jeleny, rysy, chřástaly, spoustu obojživelníků a motýlů a v řekách žijou třeba pstruzi. Vlků je tu třeba ale jen zhruba 6-8.

    Cesta do muzea zahrnovala nějaké to skákání přes potoky, případně jejich brodění a Dejv sehnal od místních gruzínský rum (mělo by se to jmenovat arak, ale oni to vyslovovali jako /arachi/).

    Po návštěvě muzea jsem se vydala ještě se skupinkou dalších na procházku lesem. Seznámila jsem se (mimojiné) s Michaelem z Dánska nebo se třema Mariam z Gruzie :). Jedna z Mariam by strašně ráda šla studovat počítačovou lingvistiku do Prahy. Ke konci cesty si takhle jdu a s někým si celá zabraná povídám, když mě najednou Mariam chytá za ruku a táhne pryč - obrátila tak všechny. Prý tam byl vlk. Jestli to byl vlk to nevím (Anton tvrdí, že ne), neviděla jsem dost daleko. Ale viděla jsem, jak se tam nějaké zvíře minimálně podobné psu živí něčím na zemi. Vlk zní sice nepravděpodobně, ale rozhodla jsem se věřit, že to byl on, Gruzínky přece ví, o čem mluví!

    Po cestě nazpátek jsme se my Češi hádali o to, jestli může podmět být v něčem jiném než v nominativu ❤.

    Zašli jsme si na večeři, měla jsem pivo a khinkali a pokecala jsem si víc s Mankou, Michaelem a se Stevenem, který je z Californie. Měli jsme společné mj. téma knížek, od Stevena mám doporučení na nějakou postmodernu a Michaela jsem si přidala na Goodreads 😊. Steven, který je v Gruzii kvůli nějakému výzkumu na delší dobu, nás naučil, že na khinkali je dobrý pepř a po nakousnutí si tam můžeme nalít trochu octa - hrozně mi to tak chutnalo.

    Večer se pak ještě sedělo venku a pilo se. Už si ani nepamatuju s kým vším jsem se seznámila, s těmi jmény je to tu hrůza, je tu fakt strašně moc lidí. Ale určitě jsem nějakou dobu seděla a kecala třeba s Johannou z Německa, Louis z Francie nebo dvěma Mohammedy z Jordánska (jeden mi doporučoval nějakou letní školu v Americe, musím mrknout na granty).
    Read more