Luxembourg
Lauterbour

Mistige ochtend

September 23, 2021 in Luxembourg ⋅ ☀️ 13 °C

Vannacht heb ik goed geslapen. Wel ben ik een paar keer wakker geweest en hoorde ik geluiden van dieren die in de buurt rondliepen, maar gelukkig nergens last van gehad. Ik breek de tent meteen af omdat ik toch bang ben dat er een boswachter kan komen. Ontbijten doe ik later onderweg wel. De route gaat verder richting Echternach. De zon begint al meteen te schijnen en ik loop weer over brede zandwegen, wat een beetje saai begint te worden. Tot er vanuit het dal plotseling een mist komt opzetten. Alles wordt mooier met mist, dus ook dit pad. Ik geniet van het mysterieuze landschap en van de zonnestralen door de bomen.

De route komt uit bij Echternach en ik doe wat boodschappen bij een supermarkt. Daarna begin ik aan de tweede lus van de Mullerthal Trail. Het pad wordt smaller en ook mooier. En je loopt steeds meer langs de karakteristieke rotsen van deze omgeving. Na een tijdje wandelen zet ik koffie en eet een paar broodjes als ontbijt.

Lauterbour