Satellit
Vis på kort
  • Dag 16

Kota Kinabalu

16. august 2023, Malaysia ⋅ ☁️ 28 °C

Helaas worden we wakker met een enorm harde regenbui. We willen vandaag graag de stad in maar dit weer nodigt niet echt uit. Erik en Annika halen een bakkie koffie in het hotel en stelen wat zout uit de ontbijtzaal om ons eigen eitje wat meer smaak te geven. Het ziet er helaas naar uit dat het nog wel even blijft regenen… De buienradar hier heeft het regelmatig niet bij het juiste eind dus het is een gok maar rond het middaguur besluiten we het er toch maar op te wagen. Gelukkig stopt het snel met regenen en we besluiten om richting de zee te wandelen, er schijnt een boulevard te zijn. Als we daar aankomen valt het ons op dat het er vrij vervallen uitziet en dat er erg veel afval ligt. Dit is echt jammer en is een groot contrast met Kuching. Later blijkt dat hier al het geld is besteed aan enorme winkelcentra met vrijwel alleen maar dure winkels van de bekende topmerken op aarde. Heel typisch… Ook zien we een hoop chinezen die de winkels erg interessant vinden en het geeft een heel andere sfeer aan de stad dan we gewend waren. Hier worden we ineens wel meerdere malen aangeschoten of we iets willen kopen, een excursie willen of een massage terwijl dit hiervoor nog nauwelijks gebeurd is. Niet helemaal onze stijl en we vinden het maar nix. Gelukkig lukt het wel eindelijk om Erik’s telefoon te laten maken (deze was in Nederland gevallen en hij had bedacht dat dit vast wel in Azië gemaakt kon worden). We moeten een uurtje wachten en lopen nog wat rond in het centrum. We spreken nog wat Nederlanders die even gebruik willen maken van onze hotspot om een taxi te boeken en halen de telefoon weer op. Eenmaal terug in het hotel zitten we te genieten van het uitzicht. We zitten op de 13e verdieping en hebben een groot raam in de woonkamer met een zitje erbij. Dankzij de monoculair die we van Eelco en Celia hebben gehad kunnen we alles goed zien en we spotten een grote varaan in de rivier onder het hotel. Erik vermaakt zich uren met het turen door de verrekijker, ook het houdertje voor de telefoon wordt veelvuldig getest en bevalt erg goed! ’S avonds na het eten besluiten we om op zoek te gaan naar een barretje en er blijkt vlakbij een rooftop bar te zitten. Het is een erg hippe en mooie tent aan de rand van het bos met mooi uitzicht en Lynn besteld haar eerste cocktail, een pina colada.Læs mere