Actietijd op Siquijor!

September 7, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 28 °C

Na 2 dagen luieren is het toch tijd om wat dingen te bekijken op Siquijor. We huren dit keer 3 scooters zodat iedereen lekker kan zitten en omdat het maar voor 1 dagje is. We stoppen bij een bakkertje en kopen wat broodjes en rijden dan naar ons bestemming, cambugahay waterval. Dit is een waterval van 3 verdiepingen. Als we aankomen is het nog rustig en krijgen we de verplichte gids mee naar beneden. Bij het hoogste niveau vertelt hij dat er een kleine grot zit achter de waterval. We zwemmen door het kletterende water en vinden inderdaad een kleine grot. Na wat af te koelen en tegen de stroom in te zwemmen dalen we af naar het laagste niveau. Hier heeft Lynn een leuke plek gezien waar ze wil springen. Samen met Erik slingeren ze meerdere keren met een touw tot boven het water om vervolgens los te laten en in het water te landen. De gidsen maken hele leuke filmpjes, dus zo erg is het niet dat hij meegaat. Als het druk begint te worden rijden we door naar de sambulawan underground river. We hebben niet echt een idee wat we moeten verwachten maar het begint opeens een beetje grijs te worden en in de grot missen we precies het buitje dus we besluiten 3 kaartjes te kopen. We horen dat we moeten zwemmen dus in onze bikini en zwembroek en reddingsvest en een lampje op ons hoofd beginnen we met de gids aan de klim naar beneden. Eenmaal beneden begrijpen we dat we het hele stuk door de rivier gaan zwemmen. Door de grot stroomt een smalle rivier. Het water is super helder en het is verrassend leuk om te doen. De gids laat wat grote spinnen, vleermuizen en krabben zien. Bij het eindpunt doen we allemaal nog even ons lampje uit. Complete duisternis. We zwemmen weer terug en de klim naar boven is weer pittig. Als we wegrijden is het tijd om ergens te stoppen voor een lunch. Het is precies de plek waar je leuke foto's kan maken op een bezemsteel. Dus Lynn pakt meteen haar kans en maakt wat foto's. Vervolgens rijden we door naar Paliton Beach. Een heerlijk strand met hele goedkope barretjes. Rond 4 uur rijden we terug naar het resort. Erik stopt onderweg voor een heerlijke massage. Lynn vond het gisteravond zo gezellig met het Engelse stelletje dat ze daar graag weer mee wil eten. Bij het resort regelt ze het zelf even. En gelukkig hebben zij er ook zin in. We eten in een heel leuk tentje met een live band. Als we terug rijden naar het resort rijden we langs een cocktailbar. Daar moeten we ook echt nog even stoppen. Er is een hele sterke cocktail en een wedstrijd welk land de meeste van die cocktails drinkt. Nederland staat niet heel hoog maar met de hulp van onze Engelse vrienden laten we Nederland in ieder geval 1 plaatsje stijgen. Daarna nog een afscheiddrankje bij het resort en een afscheids foto met ook onze super lieve host erbij. We kunnen nog net 4 uurtjes slapen want morgen worden we al om 5 uur 's ochtends opgehaald.Read more