Snorkelen en chillen

September 6, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Pal naast ons resort ligt een mooi koraalrif dat beschikbaar is voor openbaar gebruik. Voor €1,50 per persoon mag je hier de hele dag snorkelen en houden zij het strand netjes en loopt er een koraal-politie rond om te zorgen dat iedereen er netjes mee omgaat. Annika en ik gaan er 's ochtends vroeg heen zodat we nog wat schaduw hebben en laten Lynn lekker uitslapen. We zien schitterende vissen, erg veel verschillende soorten en mooi koraal. Ook spotten we wat Nemo' s in een anamoon. Erg grappig om exact dezelfde vissen uit de film met hun rare kleuren en vormen ineens voor je neus te zien zwemmen. Doordat het eb is kunnen we niet overal zwemmen omdat we dan het koraal raken maar het voordeel is wel dat we alles van heel dichtbij zien. Na een paar uur betrekt de lucht en valt er een van de zeldzame regenbuien. We lopen gauw terug en schuilen even in een soort grot totdat het ergste voorbij is. Het weer is tot nu toe echt geweldig en het aantal buien op 1 hand te tellen. En dat nog wel in het regenseizoen! Ook de locals hebben het erover dat het weer zo goed is en wijten het aan El Nino en een tyfoon die een stuk verderop actief is. Na een uurtje is het weer droog en maken we Lynn wakker. De rest van de dag switchen we tussen de heerlijke ligbedjes en hangmatten en spelen met de honden. 's avonds gaan we met onze nieuwe Engelse vrienden uit eten. Ook Lynn vindt het erg gezellig en geniet ervan om verhalen te vertellen in het Engels. Het klikt enorm goed en het is erg gezellig. Later op de avond doen we nog een afzakkertje bij de strandbar terwijl we van het onweer in de verte genieten en komt de host, een erg leuke Filippijnse vrouw, erbij zitten en we praten en lachen wat af. Vaak moeten we het met elkaar doen of hebben we oppervlakkige praatjes in gebrekkig Engels maar nu genieten we echt alle drie enorm van het leuke contact! Dit plekje verdient echt een plekje in onze top 5!Read more