Boracay 🏝️

September 10, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 28 °C

De bus naar Borocay gaat om 8 uur en onderweg praten we nog wat na over het geweldige optreden van de band gisteren. Het wordt wederom een flinke trip van een uur of 7. Halverwege komen er nog wat verkopers de bus in en we kopen wat pinda's en een soort druiven. Het ziet eruit als een druif alleen het is compleet anders, je moet ze pellen en er komen spierwitte partjes uit met in sommige een grote pit. Wel lekker zoet. Een van de verkopers vindt Lynn wel heel erg interessant en blijft behoorlijk aandringen, als Lynn hem vakkundig weg wimpelt blijft hij buiten maar naar haar roepen en klimt zelfs in een andere bus om nog naar haar te blijven kijken en roepen. Gelukkig gaat de bus snel weer rijden. Als we aankomen bij Caticlan moeten we nog een boot pakken naar Boracay. Het is gelijk duidelijk dat het hier een stuk toeristischer is want in no time hebben we ongevraagd een persoonlijke begeleider, zijn we flink wat geld kwijt en worden snel overal doorgeloodst. We vinden het wel even best en hebben geen puf om stevig te onderhandelen of het zelf uit te zoeken. Dankzij het mooie pakket dat we zojuist gekocht hebben worden we gelijk netjes bij het hotel afgezet. Als we binnenstappen krijgen we gelijk een welkomstdrankje en een mooie schelpenketting! Lynn vindt het gelijk geweldig hier. Het hotel ziet er picobello uit met een zwembad en pal aan het strand! We smijten de spullen in de kamer en zijn net op tijd voor de zonsondergang. We lopen een stuk langs de kust en eten wat in een hippe strandtent. We zijn het er over eens dat ook dit weer een erg mooie plek is om een paar dagen door te brengen!Read more