Begin van de camperreis!

November 22, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Nadat we wat boodschapjes hebben gedaan rijden we naar een camping vlakbij om onze eerste nacht door te brengen. We willen alles even goed testen voordat we de boot nemen naar het andere eiland dus nemen een plek met stroom. De receptie is al dicht dus we rijden maar gewoon naar een mooi plekje aan het strand en pluggen Wanda in op een paal. Heerlijk om alles uit te testen en voor het eerst te koken in onze camper! We hebben een flesje wijn uit Nelson gehaald, dezelfde plek als waar we de camper hebben opgehaald en genieten enorm van dit heerlijke moment. 9 weken lang dit, das toch geweldig?! We maken een strand wandelingetje en maken daarna de bedden op en gaan slapen.

We worden vroeg wakker en hebben heerlijk geslapen! We vonden het best spannend hoe het bed zou zijn met Annika d'r rug maar dat lijkt dus erg mee te vallen, het bed is lang zat en lekker zacht. Vandaag staat er een flinke rit op het programma en 2 stops bij grote winkels waar we een goeie voorraad willen inslaan. De rit door de bergen is schitterend maar het is wel even wennen, links rijden en vooral (terug) schakelen valt nog niet altijd mee. Uiteindelijk komen we eind van de middag aan op een schitterend plekje langs een rivier, die uitloopt in zee. Ook het strand is vlakbij. We nemen een duik in de rivier en genieten en eten buiten een bordje spaghetti, heerlijk! Dan weer vroeg naar bed want morgen gaan we naar de boot!