Camplife! 😃😮‍💨

November 24, 2023 in New Zealand ⋅ 🌬 11 °C

Als we in Wellington zijn aangekomen stappen we de camper in en rijden weg. Of niet....want Wanda start niet, lege accu! Gelukkig hebben we een booster bij ons en even later rijden we van de boot af. Helaas komen we in een flinke file van de boot af door het centrum terecht. We kunnen dus niet even lekker touren maken om de accu op te laden en even later valt de motor bij het stoplicht uit. Snel weer de booster erop maar dit keer laten we hem zitten en rijden met de motorkap op een kiertje naar de kampeerplek, gelukkig vlakbij. Het is donderdagavond en we besluiten te overnachten en morgen een garage te zoeken. Helaas was de kampeerplek vol dus we gaan ergens langs de weg staan, gelukkig wel vlak bij een openbaar toilet. In zulke gevallen is het zo heelijk dat je alles bij je hebt en helemaal zelf voorzienend bent! Gelukkig werkt onze huisaccu nog wel, de koelkast, verlichting en waterpomp doen het gewoon. De volgende ochtend hebben we na 2 garages geluk en vinden we iemand die ons kan helpen. Om een lang verhaal kort te maken, toen we het kapotte onderdeel achterhaald hadden en de reparatie gepland hadden voor maandag wilde we wegrijden maar op dat moment schoot de computer van de camper in storing en zat er niets anders op dan hier te blijven staan en slapen. Gelukkig zit er een goed aangeschreven museum vlakbij dus we pakken wat spullen en lopen hier naartoe. Er zijn verschillende verdiepingen met de geschiedenis van het land, de dieren, de Maori's en kunst. Het is werkelijk een schitterend museum en met name het stuk van de (uitgestorven) dieren en het ontstaan van het landschap vinden we erg gaaf. Maar ook een enorm indrukwekkende weergave van de oorlog (1915?) is er mooi gemaakt met super gedetailleerde enorme soldaten. We lopen er in totaal zo'n 3,5 uur rond en dat zegt heel wat bij ons. Als we terugkomen is het tijd voor onze nieuwe traditie in NZ, filmavond! Lynn heeft gewonnen en mag de eerste film kiezen. Met een goed gevulde boodschappentas naast ons nemen we plaats op het 'grote bed' met de laptop als scherm en het surround sound via ons JBL boxje. We kijken de Hunger Games en het is heel erg gezellig! Kleine kanttekening is dat de avond bijna om zeep geholpen werd door Annika die de complete tafel omstootte, de macbook, M&M's en brie liggen tussen de glasscherven van het wijnglas maar dat mag de pret niet drukken.
    Zo maken we er maar het beste van en eigelijk was het gewoon een topdag!