• Day 121

Wanda wordt Ivan

November 29, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Helaas bleek Wanda niet op korte termijn te maken en moest ze naar een andere garage worden gebracht. In de tussentijd hoopten we op goed nieuws over hoe we onze reis konden vervolgen maar dit kwam helaas nog niet. Er werden verschillende opties voor ons uitgezocht en hier waren we erg blij mee alleen overal was wel iets mee aan de hand waardoor het toch niet door kon gaan. We besloten uiteindelijk om een cabin op een vakantiepark te boeken en hier een nachtje door te brengen zodat we daarna weer verder konden. Het was een mooi park met heerlijke bedden en een lekkere douche. Tussen de middag hebben we onszelf getrakteerd op een lekker patatje van 'Pies en Fries' en voor het avondeten zijn we nog even naar Wanda gelopen om wat boodschappen en een fles wijn te halen. Gelukkig was het vlakbij! Vlak voordat we uit moeten checken krijgen we het verlossende woord te horen dat er een busje klaarstaat waarmee we onze reis voorlopig kunnen vervolgen! 😃 We bestellen een Uber en laten ons ophalen bij Wanda zodat we al onze spullen kunnen inladen? Dan blijkt dat er een vrachtwagen op z'n kant ligt en een rotonde vlakbij blokkeert waardoor de taxi er anderhalf uur over doet om bij ons te komen. Als hij er eindelijk is rijden we nog eens 2 uur naar Palmerston North om Ivan op te halen. We moeten er wat voor over hebben....

We krijgen een snelle uitleg ronde en gelukkig is het meeste voor ons al duidelijk en kunnen we Ivan in gaan ruimen. Hij is een heel stuk kleiner maar gelukkig opbergruimte genoeg. We nemen ons voor om een tentje te kopen voor Lynn en vertrekken. Eenmaal aangekomen bij The Warehouse (een soort Action) inspecteren we het bed in het plafond eens goed en besluiten om wat planken te halen bij een bouwmarkt om hier een volwaardig bed van te maken. Dat plan blijkt erg goed te werken en Lynn vindt het ook een stuk fijner om bij ons in het busje te liggen. Dat wordt gezellig! Daarna rijden we nog een half uurtje naar een free-camping plek en gelukkig zijn we de enige. We richten de camper eens goed in (vanmiddag hebben we letterlijk alles erin geflikkerd) en koken wat rijst met een lekkere saus met cashewnoten. Lynn en ik maken een kampvuur en eindelijk hebben we het idee dat onze vakantie weer echt verder gaat na deze lange, lange dag!