De reis begint nu echt

November 30, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

Eindelijk kunnen we echt gaan reizen. We worden wakker langs het riviertje en na een ontbijtje besluiten we richting Hastings te rijden. Een mooie route met veel fruit en wijnvelden. Om de tijd wat te doden spelen we een spelletje, met de laatste letter van het vorige woord weer een nieuw woord verzinnen. Thema supermarkt, oliebol telt niet volgens Annika dus ze suggereert oliebollenmix, zelf is ze daarna aan de beurt. Maar gelukkig komt ze nog op xylitol kauwgom. We rijden naar Te Mata Peak, een berg met een mooi 360° uitzicht. Het is even een gek gezicht als we 3 monikken in hun oranje gewaad zien lopen. We hadden Azië toch verlaten? We maken wat mooie foto's en klappen onze stoelen uit en genieten van het zonnetje en mooie uitzicht. Daarna rijden we door naar de Maraetotara waterval. Hier hebben we een free camp gevonden. Helaas valt het plekje erg tegen dus we bekijken de waterval en rijden door naar de kust. Hier vinden we een geweldige freecamp aan de zee. Erik en Lynn verdiepen zich in het bakken van de perfecte steak. En dat lukt ze prima. Eindelijk weer een vlees, groente en aardappel(puree). Daarna gaan Erik en ik even zwemmen in de zee. Deze is niet alleen koud maar ook erg sterk. Nadat Annia voor de tweede keer bijna op het strand wordt geklapt houden we het voor gezien en bouwen we de bedjes weer op.Read more