• Day 148

Maruia Falls 🌊

December 26, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

Vanwege de zandvlooien is het weer tijd om de camping waar we 2 nachten stonden te verlaten. Ze zorgen ervoor dat het niet lukt om naar buiten te gaan. Even naar het toilet, het water vullen of wat kleding op de waslijn hangen is het maximale en dan weer vlug naar binnen want ze zitten overal op je en prikken je lek! Soms lijkt het alsof ze even weg zijn maar na 2 minuten weten ze je toch weer te vinden en zitten ze op het kleine stukje dat je niet hebt ingesprayed met deet. De bultjes jeuken enorm en zijn het beste te vergelijken met een muggenbult x 5...

's ochtends vullen we de watertank, dumpen de vuilniszakken en lozen we het ' grijze water'. We gaan op zoek naar wat boodschapjes en dan kunnen we er weer voor een weekje tegenaan! Rond het middaguur komen we door een klein dorpje en als we naar de supermarkt lopen ruiken we een heerlijke geur uit een kraampje komen. Omdat het kerst is traceren we onszelf op een hamburger met patat en aiolli, simpel maar heerlijk! Als we verder rijden komen we langs een grote waterval, het bulderd naar beneden. Op deze parkeerplaats mag je blijkbaar ook gratis camperen en er is een toilet dus das een prima optie voor de nacht. Het is alleen best druk met bezoekers dus we besluiten door te rijden en vinden een gaaf plekje langs de rivier. Er staat al een ander busje maar al snel worden we uitgenodigd om samen met een NZ stel een biertje te drinken en de rest van de middag brengen we samen door langs de oever van de schitterende rivier waar ik nog even een verfrissende duik in neem. Heel erg gezellig! Lynn vindt het heerlijk om even alleen te zijn en blijft in de camper om haar peperkoek huisje te maken. We twijfelen om hier ook te blijven slapen maar het is toch een beetje ongemakkelijk als we allemaal hier in de bosjes naar de wc gaan dus aan het einde van de middag rijden we weer naar de parkeerplaats. Het zonnetje schijnt volop dus we eten lekker buiten en wisselen elkaar af om pannekoeken te bakken in de camper. Daarna bellen we nog met wat familie en kijken de nieuwe Barbie film tijdens de filmavond. Als we daarna gaan plassen blijkt er een schitterende hemel zichtbaar, het is volle maan en die geeft zoveel licht!