Satelita
  • Dzień 149

Spa dagje in Hanmer Springs ♨

27 grudnia 2023, Nowa Zelandia ⋅ ☁️ 15 °C

Vandaag slapen we een beetje uit en worden wakker als er wat toeristen langskomen om de waterval te bekijken. We plegen een plasje en besluiten om weg te rijden en een plekje voor het ontbijt te zoeken. Die vinden we snel en we eten wat langs de rivier. Gelukkig geen zandvlooien meer dus we kunnen rustig aan doen. De omgeving is schitterend, een kronkelige weg langs de rivier tussen 2 grote bergketens in. Annika maakt haar eerste meters (in Wanda) in het berggebied en dat is toch even wennen in de camper. De versnellingsbak is niet altijd even soepel maar het gaat verder prima! Ik neem even plaats achterin en wissel even met Lynn maar nadat we via de Lewis Pass tussen de bergen door rijden begin ik aardig misselijk te worden dus we wisselen na een half uurtje alweer terug. We rijden niet veel later Hanmer Springs ♨ in, een dorpje dat om wat heet waterbronnen heen is gebouwd. Het grote Hot Pool zwembad is de hoofdattractie van het dorp en wij gaan daar eens een dagje lekker uitdampen! Het is een schitterend bad met tientallen baden, met bubbels, harde stralen, glijbanen en stroomversnellingen, de ene nog warmer dan de andere. Tussendoor gaan we even spaghetti eten in de camper en daarna weer terug voor een avond sessie! Het is gelukkig een stuk rustiger en we pakken nog een paar keer de glijbanen. Na in het bubbelbad nog met wat NZ-ers te hebben gepraat douchen we en gaan we op zoek naar een slaapplaats. Via de Rankers App hebben we een plekje vlakbij gevonden maar alle 10 de plekken zijn bezet, we nemen het risico om ernaast te gaan staan en zien morgen wel of dit goed heeft uitgepakt. We hebben nog bijna niemand gezien die wel eens komt controleren dus we nemen de gok. Czytaj więcej