• Day 153

NYE Christchurch 🎇

December 31, 2023 in New Zealand ⋅ 🌧 13 °C

Het is 2024! Een half jaar geleden gaven we ons afscheidsfeestje en we zijn vandaag precies 5 maanden onderweg! Het voelt heel anders als andere jaren en er ontbreekt een hoop maar toch is het mooi om dit hier te vieren.

De dag van vandaag: We slapen flink uit en ontbijten daarna in de camper. Die staat op het parkeerterrein naast het hostel en dat is eigenlijk perfect! Een lekker bed en toch alle gemakken van je eigen spullen bij je hebben. 's middags maken we een wandelingetje door de stad en het centrum is een stuk leuker dan we eerst dachten. De gebouwen hier zijn vooral laag waardoor het niet echt de uitstraling heeft van een grote stad en dat geeft wel een leuk sfeertje. Na een biertje op het terras gaan we weer naar de camper en maken burrito pizza's als avondeten. Inmiddels een van de meest gewaardeerde gerechten van het campervoer. We hebben via de Dutchies in NZ app afgesproken in een hostel even verderop en hier treffen we een erg gezellige groep aan, half Duits, half Nederlands met nog wat andere nationaliteiten. We spelen wat studentikoze drankspelletjes en al gauw zit de sfeer er goed in. Rond 11 uur lopen we richting een rock festival in het park en helaas begint het dan ook flink te regenen. We zijn flink nat als we gaan aftellen maar dat mag de pret niet drukken! Het is erg gezellig en we genieten van het vuurwerk en het bellen met het thuisfront waar het pas net middag is. Later proberen we nog een club binnen te komen maar helaas lukt dit niet omdat we slippers aanhebben en Lynn te jong is. Ook sussen we daarna nog een straatruzie tussen een Maori en wat toeristen en dan is het tijd om af te taaien. Annika en Lynn spreken nog af op het terras met wat van onze verse vrienden maar voor mij gaat het lichtje uit....