Op naar Christchurch

December 30, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 20 °C

Weer vroeg op vandaag en we zien al gelijk dat de lucht helemaal oranje is! We lopen snel naar de zee en eigenlijk zijn we al wat te laat! We zijn ongeveer een uur voor zonsopgang (5 uur) op het strand maar het is al erg licht en het oranje verdwijnt langzaam. Het is schitterend maar na 10 minuten slapen we weer lekker verder. Zo'n 4 uur later worden we weer wakker, zetten koffie, ontbijten en vullen de watertank. Dan rijden we langs de kust verder richting CC. Het weer is schitterend, strakblauw, het groen lijkt nog groener en de zee nog blauwer! Echt schitterend! Onderweg stoppen we nog even bij een beekje maar er staan al veel auto's dus we rijden snel weer door. Begin van de middag zijn we in CC en we checken in bij het hostel! Jaja, 2 nachten in een lekker bed, hopelijk een gezellige O&N vieren. In de middag gaan we naar een dierentuin(tje). Eindelijk hebben we de kiwi 🥝 gezien! Ook nog veel andere leuke dieren, en het is erg warm! Als we weer terug zijn op de kamer zijn we alledrie behoorlijk moe, we hebben niet veel gedaan maar we hebben even zin om te liggen.
    's avonds spelen we nog een potje pool in de' woonkamer' van het hostel maar gezellig is het niet echt dus rond 11 uur gaan we richting ons bed. We hebben via de Dutchies in NZ app nog even contact gezocht voor wat meer gezelligheid dus hopelijk hebben we morgen meer geluk.