衛星
マップで表示する
  • 日166

Mount Cook 🗻

1月13日, ニュージーランド ⋅ ☁️ 11 °C

De wekker gaat vroeg vandaag en om 6 uur rijden we richting Cook Village om de hike naar Hooker Lake te maken tussen de besneeuwde bergen door. Tijdens de rit komt de zon achter de bergen tevoorschijn en rijden we gestaag omhoog. We eten wat op de parkeerplaats als we aankomen en dan starten we met de Hooker Valley Track. Het pad is enorm goed bijgehouden en er zijn vele looppaden op palen en grote hangbruggen gemaakt. Het uitzicht is fabelachtig en we hebben erg veel geluk met het weer. Onderweg kletsen we over van alles en nog wat en stoppen we af en toe voor een slokje drinken. Naast het schitterende uitzicht op de gletsjer en het meer aan het einde zijn de belvita koekjes het hoogtepunt van de track. De terugweg loopt via hetzelfde pad en als we vervolgens hordes mensen tegenkomen die met bussen tegelijk de track lopen zijn we blij dat we zo vroeg vertrokken zijn!

Als we wat liggen uit te rusten in Wanda bekijken we wat andere hikes in de buurt en we besluiten om het hogerop te zoeken en naar het Sealy Tarns uitkijkpunt te gaan lopen. Als Lynn hoort dat deze track bijna recht omhoog gaat en uit 2200 traptreden bestaat besluit ze om in de camper te wachten totdat wij terug zijn. We houden wel van een uitdaging en besluiten ervoor te gaan. Het is erg zonnig en warm en we lopen heel de klim in de zon. Hopen dat de zonnebrand hier tegen bestand is....door de harde wind doe ik m'n petje maar af want we hebben er vandaag al 3 weg zien waaien bij voorbijgangers. Het uitzicht is wederom geweldig als we boven zijn en nadat we even hebben uitgerust wil slavendrijver Annika weer naar beneden. Het begint erg hard te waaien en we zijn blij als we beneden zijn.

Op de terugweg rijden we weer langs het blauwe meer, het heeft dezelfde kleur als 'ons blauw' dat we ooit op de muur hadden op het vogelplein!

's avonds weer naar dezelfde camping als de laatste dagen, snel een duik in het koude meer en dan eten we burritos. Dat smaakje hebben we echt gemist!
    もっと詳しく