Lake Pukaki 🗻

January 12 in New Zealand ⋅ 🌙 14 °C

Vannacht hebben we de wekker weer gezet om naar de sterren te kijken, van 3 tot 3:45 uur genieten we van de perfecte sterrenhemel en proberen we verschillende standen uit voor het maken van een mooie foto, met de mobiel. Ook dit lukt wonderbaarlijk goed nadat we eerder al wat filmpjes met tips op YouTube hebben gekeken.

We willen vandaag gaan hiken en hebben om 6 uur de wekker gezet. Alleen door ons nachtelijke avontuurtje snoozen we deze en worden we pas om 9:30 uur wakker. Tot onze verbazing zien we in de verte ineens een enorme berg die gisteren blijkbaar achter wat wolken verstopt zat. Dat is dus Mount Cook! Het is al erg warm in de camper en aangezien we aan een geweldig meer staan waar nu ineens vrijwel geen golven zijn besluiten we om lekker hier te blijven vandaag. Aangezien de campers naast ons bijna allenaal weg zijn verplaatsen we Wanda naar de perfecte plek. We nemen een paar keer een duikje en genieten de hele dag van het spectaculaire uitzicht. We verbazen ons elke keer weer als we op kijken, dit is het mooiste uitzicht dat we ooit gehad hebben! Helaas is bereik voor het mobiele internet niet goed genoeg voor een filmavond dus die stellen we maar even uit. Gelukkig krijgen we er een mooie zonsondergang voor in de plaats.