Satellit
Vis på kort
  • Dag 202

Let's GO FRESNO!! 🏒

18. februar, Forenede Stater ⋅ ☀️ 11 °C

Als we wakker worden schijnt het zonnetje maar helaas zijn er vandaag in het berggebied storm waarschuwingen met sneeuw. Omdat het gisteren ook al zo koud was en we geen van allen goede kleding bij hebben en we de Sequoias al gezien hebben kiezen we voor een plan B vandaag. We zouden eigenlijk naar het Sequoia National Park gaan. We rijden eerst naar een Mining & Mineral museum, we zitten namelijk in het gebied waar vroeger veel naar goud gezocht werd. Naast goud werden er ook veel verschillende soorten edelstenen gevonden en veel van deze soorten zijn in het museum tentoongesteld. Ook zijn er mooie vitrines met uitleg waar deze stenen vandaag in verwerkt zitten, erg interessant! Lynn kent er al veel en vindt het ook erg leuk. Het hoogtepunt van het museum is een nagemaakte mijn waar je doorheen kunt lopen en een kluis met de mooiste en grootste stukken goud die hier gevonden zijn.

Na een paar uur rijden komen we aan in Fresno waar we gaan proberen om een ijshockey wedstrijd bij te wonen. We hebben geluk want er zijn nog kaartjes, we halen gauw iets te lunchen en daarna lopen we de koude ijsbaan binnen. Iedereen is flink dik aangekleed en na een half uurtje weten we waarom. De strijd gaat tussen de Fresno Monsters en de Vernal Oilers uit Utah. Het is semi professioneel, 18 tot 21 jaar met ook wat internationale spelers uit Noorwegen, Canada en Rusland. Voor de wedstrijd klinkt ineens het Amerikaanse volkslied en iedereen legt plechtig de hand op de borst terwijl ze naar de amerikaanse vlag kijken. Het is een erg leuke wedstrijd en gaat er fel aan toe. We worden getracteerd op mooie goals , all the way supporters, een hockeystick die door de lucht vliegt en flinke body checks. Tijdens de wedstrijd kletsen we nog met wat rassupporters en dat maakt het tot een erg leuke ervaring.