The Grizzly Giant

February 17 in the United States ⋅ ☁️ 5 °C

Ons hotel is typisch Amerikaans en we komen zelfs een man tegen met een Trump petje op, ze bestaan dus echt! Het ontbijt is weer top, zelf wafels bakken, hamburgertjes, eieren en muffins. We nemen wat extra mee voor de lunch en gaan richting een deel van Yosemite dat we nog niet gehad hebben waar wat Sequoias staan. Helaas is het weer dik bewolkt vandaag en behoorlijk fris. Als we de auto parkeren blijkt het weer in een stuk te zijn met flink wat sneeuw. Het is een flinke wandeling van 15 km en het grootste gedeelte is door de sneeuw. Kisten heeft de gladste schoenen en glibberd de hele weg flink, gelukkig hebben we de loopstokken meegenomen en dit scheelt een hoop. De enorme bomen zijn geweldig mooi en indrukwekkend! Tijdens de terugweg begint het meer te waaien en zelfs even te sneeuwen! Gelukkig is het snel weer over maar we hebben het wel erg koud en zetten de verwarming snel aan als we bij de auto zijn. We smeren weer wat bagels met kruidenkaas en als Annika terugrijdt vallen de oogjes bij mij en Lynn even dicht. We zijn flink moe en douchen om de beurt in het hotel om weer lekker warm te worden. 's Avonds gaan we naar de lokale Saloon voor een drankje en het avondeten. Een bijzondere ervaring, het complete plafond en alle wanden zijn beplakt met dollars met boodschappen erop geschreven. Het sfeertje is erg leuk en Kirsten probeert weer wat lokale IPA biertjes. We zetten een nummertje op via de Touchtunes, een soort hippe jukebox. Het eten, een broodje portobello, pizza en enchiladas, smaakt erg goed! Nadat Lynn haar @travellynng insta heeft achtergelaten op een dollar biljet gaan we moe maar voldaan weer terug naar de kamer. Het is erg druk op de parkeerplaats en er is alleen nog een plek vrij voor premium gasten, ik zet de auto er neer en Annika zegt dat dit niet mag en dat het waarschijnlijk voor de man met de trompet 🎺 is. We liggen helemaal in een deuk want ze bedoelde natuurlijk 'Trump pet'.
    Daarna gaat het lampje bij ons alle vier snel uit.. 😴