Satellite
Show on map
  • Day 214

    Laatste dag Samaipata

    March 1 in Bolivia ⋅ ⛅ 17 °C

    We hebben een waardeloze nacht achter de rug, ik ben nog zieker geworden en het gajes 😂 waar Lynn een dag eerder mee weg is geweest heeft ons tot diep in de nacht wakker gehouden. Vandaag zouden we gaan hiken met een gids en Felix en Norbi maar ik voel me zo waardeloos dat ik besluit om niet mee te gaan. Als iedereen is ontwaakt blijkt dat ik niet de enige ben die me slecht voelt maar als de taxi chauffeur er staat gaan Annika, Lynn, Felix en Norbi toch op pad om de hoogste top uit de omgeving te beklimmen in Amboro National Park. Onderweg stoppen ze voor wat krachtvoer en daarna slaat de stemming snel om en hebben ze een erg leuke maar vermoeiende dag. De gids is ook erg leuk en zingt vrolijk mee met 'Una Cerveca por vavor' en 'Viva Hollandia'. Na de hike van zo'n 4 uur zijn ze halverwege de middag weer terug en we drinken nog wat met elkaar voordat wij de nachtbus moeten hebben om 19 uur. Bij de bushalte komen we nog 2 Nederlandse meisjes tegen en we kletsen gezellig terwijl we lachen om de ongemakkelijkheid wachtend op onze bus. We worden namelijk om de beurt ergens langs de weg gedropt en uitgezwaaid terwijl we geen idee hebben hoe laat de bus komt. Gelukkig komt hij al snel en nemen we plaats in de bus met luxe fauteuils erin voor de nachtreis.Read more