Weg uit de woestijn

March 12 in Chile ⋅ ☀️ 23 °C

We hebben wel weer eens zin om de zee te zien! Tijs en Merijn hebben hetzelfde idee en we besluiten om samen nog wat verder op te trekken. We slapen lekker uit en pakken op ons gemakje de boel in. Samen met Tijs haal ik een ontbijtje en kopen we alvast bustickets zodat we zeker zijn voor een plekje. Om 12 uur zitten we in een grote touringcar richting Calamar, een grote stad waar we vervolgens de bus naar Iquique pakken, een kustplaats waar je goed kunt surfen. Als we aankomen moeten we een stuk lopen met onze tassen naar een andere busterminal, hier kopen we kaartjes en hebben daarna precies nog wat tijd om te lunchen voordat de bus vertrekt. De busrit verloopt soepel al is het wel erg warm in de bus! De hele rit zien we niets anders dan droge dorre woestijn met maar heel af en toe een struikje, en onze oren ploppen geregeld als we afdalen naar zee niveau. Gelukkig hebben we nog een fles wijn en rum-cola voor onderweg om de dorst te lessen terwijl we een potje '♠ boer' spelen. Jaja, we leren elke dag wel weer een nieuw spelletje van de boys. De stad ligt klem tegen de woestijn en als we er bijna zijn hebben we een erg gaaf uitzicht over de stad met grote zandheuvels. Blijkbaar zijn we er dus nog niet helemaal vanaf! Het is al donker als we aankomen en via een behulpzame chileen boeken we via zijn hotspot een Uber. Dan gaat helaas flink mis als allerlei opdringerige taxichauffeurs willen helpen om de tassen in de taxi te gooien. Dit was blijkbaar een afleidingsmanoeuvre want Tijs z'n rugzak met paspoort erin blijkt ineens spoorloos terwijl hij hem zelf in de auto had gelegd. Die is dus gejat en dat is een flinke domper. In het hostel krijgen we een 5 persoonskamer, erg krap en oude zooi maar we hebben even iets anders aan ons hoofd en daarnaast hebben we honger dus via de McDonald's lopen we naar het politiebureau. De juiste mensen zijn niet meer aanwezig en Tijs zal de volgende morgen terug moeten komen. Het is inmiddels al 23 uur geweest en wij duiken ons bed in terwijl de jeugd nog even chillt op het dakterras.Read more