Malaysia
Sungai Sumpur

Kuala Tahan

November 7, 2022 in Malaysia ⋅ 🌧 25 °C

Heute haben wir einen ganz kleinen Teil des Taman Negara erkundigt. Um 09.30 ging es mit unserem Guide los in den tropischen Regenwald. Wir waren insgesamt 7 Personen. Zuerst mussten wir die Park Entrance Fee von 1 MYR und die Fotolicense von 5 MYR pro Person noch bezahlen (CHF 1.20). Danach ging es los auf den Trail. Wir haben uns für eine Ganztagestour (6h) entschieden.

Es war warm und vorallem schwül/düppig. Unser Guide teilte mit uns sein riesiges Wissen über den Regenwald und die einheimischen Pflanzen. Er zeigte uns Spuren von Elefanten, Bären, Panther und Tigern, doch vorort konnten wir leider (oder aber auch zum Glück🤔) keine entdecken. Nachdem wir den Canopy Walk absolviert hatten, ging es dann rein in the real jungle. Es war fordernd, aber gut machbar. Janice wurde während dem Trekking von 3 Wespen gestochen, Dani entdeckte den Blutegel gerade noch rechtzeitig bevor er sich andocken konnte. Es ging wortwörtlich über Stock und Stein, durch Bäche und Schlamm und fette Wurzeln. Natur pur.

Müde, aber zufrieden gehen wir jetzt schlafen! Guten Wochenstart euch allen!
      Tüdelü aus dem Dschungel 😘

Reisdag van KL naar Taman Negara

August 27, 2018 in Malaysia ⋅ ☁️ 32 °C

Na het uitchecken met een taxi naar het verhuurbedrijf voor maar RM5. Eenmaal afgezet door de taxi geen naam te vinden van Hawk. Eerst even koffie gedronken bij Starbucks en toen op verder onderzoek uit. Bleek het in de kelder te zitten. De juiste verdieping vinden ging wel maar toen........uiteindelijk toch nog gevonden. Papieren ingevuld, auto voorgereden en de garage uit het drukke verkeer van KL in. Of liever gezegd eruit zien te komen. Geen GPS, alleen de routeprintjes van CJ. We moesten ook n tolpasje (Touch & Go) zien te kopen bij een Petronas of Shell station, hierop kun je een tegoed zetten en dan bij de tolpoortjes het pasje scannen. Is ons niet gelijk gelukt, de eerste 3 keer een bemand loket opgezocht. Onderweg alsnog de pas gekocht en opgewaardeerd. Niks stond een verdere voorspoedige reis meer in de weg zou je denken.
      Over een rit van ca. 4 uur hebben wij bijna het dubbele gedaan!!! Alle wegen en opties rondom Jerantut gezien, behalve die ene. Uiteindelijk om 18.40 uur op onze 2e bestemming aangekomen voor 2 nachtjes.
      Spullen uit de auto ons 'hutje in (back to basic) en een beetje bijkomen.

Sungai Sumpur