Malaysia
Tanjung Batu Layar

Here you’ll find travel reports about Tanjung Batu Layar. Discover travel destinations in Malaysia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day11

Auf die Insel

February 21 in Malaysia ⋅ ☀️ 27 °C

Schnell weg zur Fähre.
    Das Auto parkt sicher bei dem freundlichen Herren, der mich zurück auf dem Moped mitnimmt 😳😄
    Tunaexpressi bringt mich ins kleine Paradies auf Pulau Perhentian Besar.
    Ich ahnte es vorher: kein Internet 🤷🏼‍♀️
    "The wifi cable got stolen" 😂
    Ist mir egal, der Strand und das Wasser sind herrlich 🌊☀️🌴Read more

• Day185

185. nap: Utazás Kuala Lumpurba

April 7, 2018 in Malaysia

Bármennyire is szuper hely volt a nagyobbik Perhentian sziget, sajnos eljött a búcsú napja és el kellett indulnunk Kuala Lumpurba, hogy részt vegyünk a vasárnap esedékes 2018-as országgyűlési választásokon. Így hát megint összepakoltunk, de ezúttal már a csomagmegörzőbe kerültek a táskáink és nem egy másik szobába. A hajó késő délután jött értünk, úgyhogy béreltünk két snorkelt a szomszédban és elindultunk megkeresni a másik erdei utat, hogy eljussunk a sziget nyugati oldalán található Shark Pointhoz.

Az előző napi felesleges bolyongásból kiindulva most egyből azzal indítottunk, hogy megkérdeztük a dive centerben dolgozó helyi erőket, hol találjuk az ösvény elejét. Így már persze gyerekjáték volt a rakás szemét és riadtan menekülő (egyébként nagyjából másfél méteres) varánusz mögött meglelni az eldugott kis erdei utat.

A túra szuper volt, szerencsére a szigeten nagyjából érintetlenül meghagyták az erdőket. Bő fél óra mászás és ereszkedés után ki is lyukadtunk a szemközti oldalon, ahol fülrepesztő üvöltözés és hatalmas tömeg fogadott minket - megérkeztek a környékbeliek a hétvégi kirándulásra. Mi gyorsan elmenekültünk egy félreeső és csendes kis strandra, mert ilyen ricsajban nem hittük, hogy bármi érdekeset fogunk látni a tengerben.

Sajnos a végén ez a strand is csak annyival tudott többet, hogy a parton kisebb volt a nyomor, a tengerben ugyanúgy nyüzsögtek a csónakok és a piros kis mentőmellényben úszkáló malájok. Igen, megtaláltuk a shark pointot - de hogy ilyen körülmények között legfeljebb csak fényképen fogunk cápát látni, arra nagy összegben mertem volna fogadni. Bízva abban, hogy egyszer a csónakok is eltűnnek innen lepakoltunk és bementünk mi is a vízbe.

Cápát természetesen nem láttunk, mégsem okozott csalódást ez a rész: a három napnyi merülés után itt volt a legszebb és a legváltozatosabb a koral, rengeteg szép halat (köztük kékpettyes tüskésrájákat is!) láttunk a vízben. Ha közben nem kellett volna végignéznem, ahogy a debil módjára üvöltöző helyiek kutyaúszásban szabályosan letapossák a koralokat valószínűleg még felhőtlenebb lett volna a boldogságom.

Szűk egy óra snorkelezés után visszaindultunk a bázisra, ahol kaptunk új törölközőket, hogy le tudjunk zuhanyozni a nagy utazás előtt. A hajó indulása előtt összefutottunk megint Gáborral, kicsit dumáltunk vele, majd gyorsan elszaladtam elajándékozni az utolsó tíz forintos érménket. Ezután már tényleg csak a búcsú maradt hátra, felcuccoltunk és kisétáltunk az Arwana hotel mólójához, ahol pár nappal korábban először a szigetre léptünk.

A mi csónakunk érkezett utoljára, a kapitány eléggé siethetett mert szinte be sem dokkoltak de már integetett, hogy szálljunk be. Hely már alig akadt a csónakban, de azért le tudtunk ülni és még mentőmellény is jutott nekünk!

Besutban a mólón összefutottunk az utazási irodás fickóval, de most nem ajánlotta fel, hogy elvisz minket a pályaudvarra. Nagyon nem lepődtünk meg ezen, ebbe az irányba mi már nem jelentettünk neki üzletet. A pályaudvar egyébként közel volt a kikötőhöz, már idefele is gyalog akartunk jönni.

A buszunk indulásáig hátralévő bő három órát az állomáson töltöttük. Judit eljátszotta a játékaiban az összes létező enerdzsijét, én közben elmentem kaját venni az útra, majd olvastam King novelláit (Full Dark, No Stars - az első írás finoman szólva nem volt túl meggyőző, de utána nagyon eltalálta a hangulatot az öreg). Este kilenc előtt pár perccel felszálltunk a Perdana Express Kuala Lumpur-i járatára, kényelembe helyeztük magunkat (azaz jó alaposan beöltöztünk a légkondira készülve), aztán elindultunk az éjszakába.