• Day 2

Like à moviestar in Los Angeles

May 19, 2014 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Ons doel was om naar Hollywood te rijden, met medewerking van onze GPS, die thuis al geprogrammeerd was reden we zonder moeite via highways naar de kruising van Hollywood bvrd en Sunset bvrd. Vandaar wandelen naar het Hollywood Entertainment District was verder dan ik dacht: van huisnummers 3000 naar 6000 is wel 1,5u wandelen.Maar het was goed weer, we hadden alle tijd en genoten van de wijk Hollywood. We zagen de bekende letters die eigenlijk als reclame voor landaankoop bedoeld was en nu niet meer weg te denken zijn. Er was ook een Walk of Fame, niet degene met de bekend hand- en voetafdrukken maar wel met mooie sterren met aanduiding of ze zangers, artiesten of cineasten waren. Hoe meer we naar het centrum gingen hoe mooier de huizen, maar de mooiste liggen in de heuvels, van de beroemde acteurs en zo. Maar die zie je toch niet echt, ze liggen achter muren en beveiligde poorten. We zagen regelmatig daklozen, zelf deze zijn anders dan in andere steden, er was er zelfs ene met drie shoppingkarretjes, andere met twee of luierend in een zetel naast hun kar. Het was al vlug drie uur en we moesten dat hele eind nog terug, heel dat stuk van de Hollywood boulevard lang, ons tong hing bijna op ons tenen en een echte bar was niet te vinden, wel pizzeria's, taco en andere restaurantjes, maar alleen een biertje, vergeet het maar. We waren bijna terug aan de auto toen we een restaurant zagen met een bar apart, Dirk stak de straat over en vroeg of men ook bier schonk zonder er meteen voedsel bij te moeten bestellen, wat dus het geval was, vlug de straat over en plaats nemen aan de bar. Bleek dat zij veel Belgisch bier hadden: Stella, Duvel, Timmermans geuze en zelfs nog bieren die wij hier niet kennen uit België. We namen een Allagash White (4°) en een Ommegang Rare Vos (7°).Terug aan de wagen namen we de snelste weg, het was 9 km korter en bijna niet via de highway. Het was bijna 5u en we namen nog een duikje in het zwembad, en een beetje zonnen, jammer dat er veel wind was en veel lawaai van de overvliegende vliegtuigen. Achter het Super 8 motel ligt een Grieks restaurant, we gingen daar eten. Moussaka en Athene's chicken. Jammer maar de eigenaar had geen licentie voor alcohol dus weer een rootbeer en cola.Nog een uurtje op bed liggen lezen en wat schrijven, onder het lawaai van de vliegtuigen, ik hoop dat er geen naar beneden komt. Allé het schijnt dat ze maar tot middernacht mogen landen.Read more