Tussenstop in Chicago

May 19, 2014 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

De vlucht naar Chicago zou 8,42u duren, er was regelmatig nogal wat turbulentie, bij de kip of de lasagne moest je oppassen of je drankje werd een extra sausje.
    We vlogen op een hoogte van 11.581m en een afstand van 6.740 km met een snelheid van 875 km/u tot meer dan1090 km/u. Door de gunstige wind wonnen we een klein uurtje.
    Eerst zagen we de zee? O nee het is het Michigan lake, en daarna Manhattan, O nee 't is Chicago, de derde grootste stad van de VS. De landing was om 12,10u plaatselijke tijd of 19,10u Belgische tijd. Aan de immigratie security schoven we drie kwartier aan en werden onze handafdrukken L en R genomen en een foto.
    Onze bagage konden we al vlug oppikken en afgeven, dat was het gemakkelijkse deel. Daarna even buiten voor een beetje frisse lucht, zonnig met wat mooie wolken en 17°, maar eigenlijk was er niet veel te zien buiten de parking. Op naar de verbindingstrein tussen de 5 terminals, wij waren aangekomen in 5 en moesten ons begeven naar 1. Terug door de security, ditmaal niet door een poortje maar door een lichaamscanner, schoenen uit, alles apart zelfs ons paspoort moest in een mandje. Dirk die een speciale opmerking kreeg op zijn boarding ticket zodat hij zijn schoenen niet moest uitdoen, de reden weten we niet maar het zou zijn komende 70e verjaardag kunnen zijn, wou niet uit de toon vallen en deed zijn schoenen toch uit, maar vergat zijn reispas in de mand te leggen en werd speciaal gefouleerd. We waren meer dan 4u te vroeg in terminal 1 en hoopten hier onze tijd door te brengen langs de winkeltjes maar die waren er in verhouding weinig, er waren verschillende eetgelegenheden en weinig winkeltjes. We wachten en wachten en wachten maar, er was wel veel beweging te zien van vertrekkende en aankomende vliegtuigen, toen we eindelijk afzakten naar onze gate bleek dat juist onze vlucht uitgesteld was met 1,5u : awaiting aircraft stond er aangegeven, we werden het toch wel moe, maar ja er is niets aan te doen.
    Dirk ging nog even naar toilet en toen hij de borden nazag bleek dat we van gate moesten veranderen naar terminal 3, gate C 10, dus met gezwinde pas naar de nieuwe gate waar we nog juist met de laatste groep konden inchecken, oef we zaten op de laatste rij maar Dirk zat aan het raam.