Golden Gate Bridge

May 24, 2014 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

We liggen juist voor het bureautje om in te schrijven maar dat gaf geen lawaaioverlast 's nachts, ik dacht dat dat wel het geval zou kunnen geweest zijn. Dus goede rustige nacht.
    Ontbijt maar af te halen aan de overkant, Dirk kwam terug met zoete koeken en verse koffie, ik ging toch nog even cereals halen met melk want alleen maar zoetigheid daar krijg ik te rap honger van.
    Op weg naar Sauselito even voorbij San Francisco, volgens de GPS 2,30u rijden. Het is grijs weer maar in Davenport klaart het al uit. Onderweg zien we regelmatig Highway Patrol cars staan die flitsen, het is zaterdag en vrij kalm.
    Gisteren zagen we veel fietsers maar vandaag nog meer, zoals bij ons in Meerhout als het weekend is.
    We kochten abrikozen langs de weg die rijp geplukt waren en dat proef je, geen droge onsmakelijke bolletjes zoals bij ons dikwijls.
    Verder is het afwisselend zon en mistig, tussen de 16 en 22°, en het landschap is heel afwisselend, soms zoals aan de zee in Frankrijk, met duinen en soms in de bossen zoals in N. Amerika, zo'n bossen hebben we bij ons nog niet gezien.
    Omdat de afstand vandaag maar 100 mijl is naar Sauselito willen we stoppen in San Francisco dus rijden we alle State parks voorbij, dat van gisteren kon toch niet overtroffen worden. Rond half één naderen we de binnenstad van SF, we zetten een aanwijzing aan de GPS naar een willekeurige parking en we rijden nogal een eind eer we daar komen, blijkt dat dit de parking van een appartementsgebouw is, niet voor non-residenten. Eerste foutje van de GPS, of hadden wij het nu verkeerd gedaan?
    We stellen een ander adres in naar Lombardstreet waar zo'n kromme straat is, maar we weten geen huisnummer en na een kwartier blijkt dat deze straat 5 mijl lang is, dan volgen we een wegwijzer naar de parking van Pier 39, maar na een kwartier rijden mogen we er niet in wegens full! Het crioelde er van volk en we werden het zoeken moe.
    Ten einde raad beslissen we ons oorspronkelijk idee te volgen en rechtstreeks naar Mill Valley in Sauselito te rijden en morgen met de Ferry te gaan, maar we hebben een ander geluk, door de werken moeten we geen tolgeld betalen aan de Golden Gate bridge, en het doet wel iets om erover te rijden ook ligt de bovenkant in de mist.
    Dan blijkt dat we daar twee uur te vroeg aankomen en dat we nog niet op de kamer kunnen. Op zoek naar een plaats waar we 1° iets kunnen drinken en 2° eindelijk eens serieuze boodschappen kunnen doen voor vanavond. De klerk aan de desk geeft gelukkig uitkomst en EINDELIJK uitgedroogd kunnen we een STELLA van de tap drinken zonder iets te moeten eten en vinden we een Safeway (hypermarkt).
    Teng vier uur konden we onze kamer in gebruik nemen en nu gaan we alleen nog luieriken, wil je nu eens iets weten: dit is het eerste motel zonder zwembad en de zon schijnt het is 26°!
    Venster open, deur open en we liggen aan de schaduwzijde dat is redelijk fris.