Van Vegas to Chicago

June 29, 2014 in the United States ⋅ 🌙 34 °C

Zoals gedacht 7u wakker, gaan internetten en met koffie en croissants uit de Backstage Deli naar de kamer om rustig te ontbijten.
    Na ons ochtendtoilet alles maar dan ook alles eerst uitpakken om te sorteren en terug in te pakken. We mogen maar twee valiezen plus een rugzak meenemen. En we hebben twee valiezen, twee rugzakken, twee schoentassen en enkele plastieken tasjes met aankopen!
    Dirk's fototas blijft hetzelfde heel de reis. Maar de grote valies met truien, jassen en jeans is onaangeroerd gebleven omdat het praktisch heel de reis goed weer was. Toen we de reis planden en zelfs twee weken voor we vertrokken was het nog winter van voorbij San Fransico tot Yellowstone en toen we er waren was het uitzonderlijk goed weer, zo zie je maar.
    Als we nog even rondwandelen in het casino nadat we ingeladen hebben zien we dat de match Nederland-Mexico al aan de gang is, met al die verschillende uren hier is het beginuur moeilijk te volgen, wij dachten dat de match maar om 11,30u zou beginnen.
    Om 11u moeten we de kamer verlaten en we zien nog de twee goals van Nederland en verlaten dan de kamer en brengen we nog wat tijd door in de Public Room, we hebben nog twee uur te wachten voor we naar het vliegveld moeten maar zolang wachten we niet want het is veel te koud (airco!) en te lawaaierig in de Public Room. We besloten dan maar om al wat vroeger naar de luchthaven te vertrekken, dat was een goede beslissing, we moesten eerst aanschuiven om een taxi te kunnen nemen want het was heel druk bij de Bell boys. Ik vroeg om een taxi die creditcards aannam want we zitten bijna zonder contant geld, dat was geen probleem. De taxichauffeur zette ons netjes af aan de luchthaven en ik slipte mijn kaart door de betaalcomputer die gemonteerd was op de achterkant van de passagierszetel vooraan. Ineens de tip erbij gerekend dat was gemakkelijk. Dirk gaf nog 1 $ aan de chauffeur omdat hij ons zo goed hielp met de zware valiezen, het leek ook wel een bodybuilder er lagen zware gewichten naast hem tussen de voorzetsels. Je weet niet wat zo'n taximan meemaakt, dat is soms ook bij ons het geval!
    We moesten onze bagage zelf in checken, gelukkig kwam een dame ons helpen, zij wisselde ook onze plaatsen in zodat we naast elkaar en aan het raam zaten, en waarom weet ik niet maar ze gaf ons zelfs een vrijgeleide om vlugger door de bagagecontrole te geraken.
    Eerst maakten we onze laatste Budweiser en water leeg, en dan gingen we maar door de controle, we moesten niets uitdoen, geen riem, horloge of schoenen en zelfs de IPads mochten in de rugzak blijven zitten, het is een nieuw soort scanner.
    We dwaalden langs de winkels en de restaurantjes tot we om een uur of drie een burger gingen eten, het zal een rare dagindeling worden.
    Nog wat wachten aan de gate en de vlucht naar Chicago O Hare ging op de aangeduide tijd taxiën, we stegen op om half zeven.
    Op de vlucht die 3,15 u duurde konden we op een schermpje film of TV series kijken of zelfs voetbal, maar dan moest je eerst je creditcard swipen voor 5,99 $, ik zat te ver van het scherm en Dirk verstaat het Engels niet genoeg dus hielden we ons bezig met lezen en candy crush. We zaten vooraan met veel plaats voor onze benen op rij 8 juist voorbij de first class.
    Omdat we alleen voor de vlucht naar Chicago hadden ingecheckt moesten we onze bagage afhalen en terug internationaal inchecken. En daar liep het mis, het was juist middernacht en alles was gesloten, zelfs de tramway om naar terminal 5 te rijden was dicht.