Citytrip met Dirk

May 10, 2015 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

We vertrekken vanuit de Luchthaven South Brussels oftewel Deurne!
    Dit was meteen de aanleiding om deze citytrip te doen, een gratis hotelnacht en vertrek vanuit Deurne, het proberen waard.
    we wachten op ons Veerle die een kwartiertje op zich laat wachten, gelukkig is het zondag dus niet te druk op de baan.
    We kwamen juist aan de incheckbalie om 14,10u en waren de tweede om in te checken. Geen bagage, alleen handbagage en die hadden we goed nagezien hoe groot en hoeveel gewicht deze mocht zijn en je weet wel geen liquids of crèmes van meer dan 100 ml en alles samen niet meer dan 1l! Dus kleine reisverpakkingen, speciaal gaan kopen bij Het Kruidvat, en in een doorschijnend zakje.
    dus we waren veel te vroeg om al naar de gate te gaan, er zijn er 2, dus nog een Grimbergen in het restaurant/café (Belair) dat wij al enkele keren bezochten.
    Rond kwart na 3 naar de gate, de security was hetzelfde als overal, jas uit, uurwerk uit, IPad apart en liquids apart en alles door de scanner. Maar wel gemoedelijk er kon een grapje af toen wij ook onze ringen uit wilden doen.
    Dirk deed nog een game op de IPad tot we konden instappen, the old way: wandelend over de luchthaven!
    we vliegen met een Boeing Embraer, E-jet E190, 00-JEM "Explorer"
    36.24 m lang, vleugelwijdte 28,72 m, kruissnelheid 860 km/u en max hoogte 12.500 m.
    we stijgen op met een snelheid van 270 km/u en er zijn 112 passagiers aan boord.
    Een anderhalf uurtje vliegen waarbij Dirk eindelijk zijn hartje kan ophalen want we zien heel de tijd de grond, mooie velden, steden en af en toe een wolkje!
    Na een uur vlogen we over de Pyreneën en dan landden we al gauw, het is hier 23°.
    Geen koffer af te halen dus recht naar de uitgang en naar de bus, T2 zou de minste haltes hebben en naar Placa Universidat rijden maar mits de uitleg van een mevrouw die stond te wachten namen we bus 46 aan de helft van de prijs, en stapten we af aan Placa d'Espanya en namen daar de Metro naar ons hotel. Dat we bereikten om half acht.
    'T was even zoeken want het is een Hostal en geen Hotel, een beetje zoals in Boedapest.
    We vertrekken voor een wandeling richting Placa Tetouan, maar onderweg eerst een hapje eten. Na de nodige foto's nemen we richting Arc de Triomphe, de gids heb ik niet bij maar later zoek ik de gegevens en reden van oprichting wel op. Dan even richting haven maar dat lijkt toch te ver dus dwalen we af in de oude stad naar de kathedraal, niet die onafgewerkte van Gaudi maar een echte met stenen kantwerk zoals de onze in Antwerpen. Het is ondertussen donker en al wandelend zoeken we de richting naar het Hostal, nog een Mojito op de hoek en tegen half twaalf zijn we terug op de kamer, nog een douche in de gemeenschappelijke badkamer en dan naar bed.