Sagrada Familia, Park Grùel

May 11, 2015 in Spain ⋅ 🌙 18 °C

Rond acht uur echt wakker. Dikwijls wakker geweest maar geen slechte nachtrust gehad. Nu we geen WC op de kamer hebben ben ik twee keer moeten opstaan, anders vrijwel nooit.
    Naast ons is de balie en deze nacht lag de bediende hier op een deken te slapen, het zijn hier Indiërs. Ze zijn hier wel behulpzaam want vandaag zouden we een andere kamer krijgen met toch een wastafel, er zijn geen kamers met toilet.
    Gelukkig hebben we een vrij goede airco want op de gang is het om te stikken. Allé vlug een douchke en de koffer inladen en dan op weg.
    De employé zag mij zitten wachten met mijn badhanddoek en gaf mij de sleutel van een kamer met bijhorende badkamer, ik dacht dat dit onze nieuwe kamer was en Dirk pakte gauw alles in, maar jammer deze kamer was al bezet in de namiddag en er waren er geen met badkamer die nog vrij waren zelfs niet mits bijbetaling. Maar wel een met lavabo dat was al de helft van onze zorgen opgelost. Zo'n Hostal is toch echt voor jonge mensen die lopen over en weer in hun badhanddoek en scheren zich elektrisch of niet.
    We vertrokken met de metro naar Sagrada Familia om zeker op tijd te zijn want wij hadden een gegidste toer om 10,30u. We hadden nog een uur om rond te wandelen en al enkele foto's te nemen. Ik was blij dat we onze tickets al hadden via internet want er stond een rij aan te schuiven: niet te doen! Onze gids was heel bekwaam, niet te vergezocht maar wel goede uitleg over Gaudi de geschiedenis en de bouwwijze en beelden.
    Rond twaalf uur waren we rond en werden we vrijgelaten, omdat we klaar waren met de foto's rondom konden we meteen de Barcelona Turistic Bus nemen om hop on hop of de stad te verkennen.
    Onze volgende afstap plaats was Parc Güell, een 10' wandelen bergop van de halte en veel groter dan ik dacht. Jammer maar een groot gedeelte waar de kleurrijke versierselen staan was apart te betalen en heel druk, wij gingen het park zelf in en wandelden helemaal tot aan de mirador bovenaan, een hele klim maar geen 'drag' oftewel de bekende leguaan te zien, jammer maar helaas. Voor Peggy vond ik wel een afzichtelijke drag maar wel echt in het park gekocht.
    Voor Veerle werd het een gekleurde magneet hagedis.
    Terug naar de hop on/of bus en we reden verder langs mooie gebouwen en o.a. Camp Nou van FC Barcelona, tot aan casa Batllo waar we morgen starten. Ons Hostal was hier niet ver vandaan en onze nieuwe kamer lag aan de straatkant en aan de zonnezijde dus daar was het nog gezellig zitten tot we de rest van ons Subway broodje met een tasje oploskoffie verorberden en we klaar waren om naar de Rambla te gaan.
    Eerst de metro naar de haven waar Columbus staat en dan helemaal tevoet terug, we zitten dan wel aan 19.000 stappen ;-).
    Bijna terug aan het Hostal gaan we nog een porcion chocos (inktvis) en speciale saucisse de Catalan eten met een goede pint Estrella en dan naar bed, het was nog 23° rond 22u!