Cardano al Campo, Italië

June 23, 2015 in Belgium ⋅ ☁️ 13 °C

Met de bussen 182 en 33 naar Deurne waar we onze reiskoffer meteen aan de balie konden achterlaten.
    In 'Bel Air' nog een laat ontbijt genomen en om 13.05u de lucht in. Het opstijgen bracht ons in de wolken tot aan de Alpen, ik had er geen last van want ik sliep gelijk een roos, waarschijnlijk omdat ik al om half zeven wakker was. Na een vlucht van 1,20u konden we al landen in Malpensa één van de drie luchthavens van Milaan. Bij de aankomst was het licht bewolkt maar toch 27°!
    De mevrouw van het Hotel Visconti, die ik opgebeld had, kwam ons halen aan uitgang 5 van de luchthaven. Na 10' waren we al in't hotel, we liggen op de 2e verdieping maar vooraan is het al de 1e verdieping, aan de achteringang waar de parking is daar is het zogezegd beneden.
    We kregen een hele uitleg voornamelijk in gebroken Engels en aangevuld met Italiaans maar we geraakten er aan uit.
    We kunnen met de bus of met de trein vanuit de luchthaven naar de Expo, en ze doet ons tot de luchthaven voor een vriendenprijsje (10€), normaal is het 20€.
    We waren nog niet goed uitgeladen of we kregen een regenbui, de mevrouw had ze al zien hangen, even goed nat en na een kwartiertje al droog door de warmte. Ze zijn dat hier blijkbaar gewoon.
    We zaten rustig op onze kamer te genieten van een flesje Chianti en overlegden hoe we naar de expo zouden gaan. 3 mogelijkheden: 1e met de shuttle dienst naar de luchthaven daar een luxebus pullmann naar de Expo aan 16€ pp.
    2e idem tot in de luchthaven en daar met de trein naar Milaan en dan overstappen op een bommeltreintje, 9,50€ voor 2 personen maar 1,15u onderweg.
    3e mogelijkheid, wandelen naar Gallarate het volgende stadje (3,5 km) en dan een rechtstreekse verbinding naar de Expo, 33 min. met de trein. Maar dan nog de hele dag rondwandelen en terug die 3,5 km is wel héél vermoeiend.
    We besluiten het morgen aan de receptie te vragen.
    Ondertussen is het 6u en wandelen we naar het voor ons gereserveerd restaurant, een beetje zoeken en gelukkig heb ik een app die ook de weg opgeeft als je geen internetverbinding hebt. We bereiken Il Quinto Elemento juist voor de drukte want de Italianen eten zo laat als de Spanjaarden.
    Wij kozen een voorgerecht met zeevruchten om samen te delen, zonder probleem kregen we twee borden. Het hoofdgerecht penne en gnocchi waren lekker en de pana cota was ok, afsluitend met een cappuccino was het diner geslaagd.
    Rustig terug naar het hotel en na een frisse douche genoten we nog van de zonsondergang op ons terras. In de verte zit een hele grote kudde schapen waarvan we de bellen af en toe horen, gelukkig hebben we geen last van de opstijgende vliegtuigen die we wel zien maar bijna niet horen. Dirk geniet nog even van de voetbal op TV maar bij mij gaan de oogjes toe rond 10u.